|
|||||||||||||||||||||
A titkos összetevő
Tudom, hogy segíteni szeretnél gyermekednek. Tudom, hogy sokszor, és sokat gyakoroltok, sokszor késő estig ültök a könyvek mellett, és tanultok, gyakoroltok. Tudom, hogy ez rengeteg lemondással jár, jobb lenne pihenni egy kicsit, nézni a tévét, vagy olvasni egy jó könyvet, esetleg elmenni moziba. De nem lehet, mert tanulni kell. De nem is ez a gond, tudom, hogy Te is szívesen adnád minden idődet gyermekednek, ha éreznéd, hogy eredménye van az erőfeszítésnek. A gond az, hogy Te is gyakran úgy érzed, hiábavaló az egész, nem juttok előre semmit, vagy legjobb esetben is csak csigatempóban haladtok. A titokVan valami, amiről tudnod kell, ha segíteni szeretnél gyermekednek. Van egy titkos összetevő, egy titkos módszer, melyet ha alkalmazol, akkor megsokszorozhatod gyermeked teljesítőképességét és haladási tempóját. Gyermeked számára a tanulás, a gyakorlás most kínszenvedést jelent, az íróasztal a kínzókamra, ahol naponta átéli a szenvedést, a rémületet, a fájdalmat. A tanulás számára egyenlő a kudarccal, a sikertelenséggel. Nem meglepő, hogy nem szeret tanulni. Értéktelen?Gyermeked nap, mint nap kénytelen átélni a megaláztatás, az értéktelenség élményét. Olyan dolgokat várnak el tőle, amire ebben a formában nem képes. Iskolarendszerünk valójában alkalmatlan a gyereknevelésre, semmi mást nem tesz, mint haszontalan információkkal tömi a gyerekek fejét, ahelyett, hogy képessé tenné őket az életre. Gyerekeink az iskolából kilépve tisztában vannak Shakespeare szonettköltészetének apró finomságaival, de nem képesek megfelelni a gyakorlati élet követelményeinek: nem képesek emberek előtt beszélni, nem képesek munkájukat megtervezni, nem tudják, hogy kell egy űrlapot kitölteni, nem tudják, hogy kell gazdálkodni a saját pénzükkel, nem tudják, hogy egy párkapcsolatot hogyan lehet működtetni. Ez az oktatási rendszer nem jó egyetlen gyermeknek sem, de vannak olyanok, mint a Te gyermeked, akik nem tudnak alkalmazkodni ehhez a tanulási formához. Nekik nem passzív, magoltató oktatásra lenne szükségük, hanem olyan aktív, gondolkodást fejlesztő tanulásra, melyben képességeik kibontakozhatnának. Sajnos ezt a fajta oktatást a tanárok a legjobb szándék mellett sem képesek biztosítani, hiszen a tantervek, a törvények, a jogszabályok gúzsba kötik a kezüket. Minden nap küzdelemEzért aztán gyermeked számára mindennap újabb küzdelmet jelent az iskola. Szembe kell néznie azzal, hogy osztálytársai minden nap kicsúfolják, kinevetik, hosszan mesélik hibáit. De nem csak ezt kell elviselnie, hanem a magányt is. A jó tanulók kiközösítik, nem beszélgetnek vele, úgy viselkednek, mintha fertőző beteg lenne. Eddigi padszomszédja elül mellőle, a holmiját összekeverik, eldugják, mert az annyira vicces. És, hogy a vidámságot fokozzák, gúnynevet akasztanak rá. És a tanárok sem...Persze a tanároknak sem ő kedvence, hiszen ő az, aki mindig lemarad, ő az, aki a legtöbb hibát véti a dolgozatban, ő az, akinek olvashatatlan az írása, rendetlen a füzete. A tanárok szerint ő a pedagógia csődje, aki - legjobb esetben - nem buta, csak iszonyú lusta. Így aztán a tanító néni részéről egyre inkább elmarad a dicséret, kevesebbet simogatja meg gyermeked fejét, ritkul a mosoly, és átveszi a helyét a homlokráncolás, a szemöldök összehúzása, később pedig a szidás, és a fekete pontok, egyesek. Lehet, hogy gyermeked nem is beszél ezekről otthon, inkább magába fojtja. De képzeld csak magad a helyébe! Mit éreznél, ha a munkahelyeden a főnök csak arról beszélne a heti értekezleten, hogy Te milyen hibákat vétettél, mit rontottál el, ha kollégáid állandóan csúfot űznének belőled? Ha a cég weboldalán egy olyan versikét találnál, mely belőled űz gúnyt? Ha senki sem lenne hajlandó meginni veled egy kávét? Ha a munkatársai a szemedbe mondanák, hogy szerintük csak a lábad lógatod, és rontod a teljesítményt? Mit éreznél, ha reggel az irodád ajtaján, a neved helyén az látnád felírva: Lógós? Tudom, ez nagyon hihetetlennek tűnik, de gyermeked ezt éli át nap mint nap. Van kiút!De nem kell így lennie! Nem kell, hogy gyermeked számára szenvedés legyen a tanulás. Létezik egy módszer, mely örömmé teszi a gyakorlást, melynek segítségével nem gyötrődés lesz a tanulás, hanem izgalmas kaland, érdekes kihívás, szórakoztató rejtvény. Ez a módszer könnyen alkalmazható, könnyen megvalósítható, és megsokszorozza gyermeked teljesítőképességét. Ez a módszer a sikerélmény. Nincs többé szenvedésGondoskodj róla, hogy gyermeked számára sikerélményt jelentsen a tanulás, és többet nem lesz szenvedés a gyakorlás. De hogyan? - kérdezed most magadban. - Nem küldhetem versenyre, mert nem képes legyőzni a többieket. Gyermekedet azáltal is sikerélményhez juttathatod, hogy önmagával versenyezteted. A Te dolgod nagyon egyszerű: vedd észre, ha gyermeked jobb eredményt ért el, mint korábban. Vedd észre, és dicsérd meg gyermeked minden apró sikerért. Jusson eszedbe, ha a magasugró csak egy centivel magasabbra ugrik, mint korábban, akkor már rekordot ért el. Ha az úszó csak egy századmásodperccel korábban csap be a célba, akkor már ő a győztes. Bár nagyon kicsi a különbség, mégis őt ünnepli mindenki. Gyermeked önmagával küzd, megharcol minden kis eredményért, tehát megérdemli a dicséretet, megérdemli ő is az ünneplést. A jelszó: Játékosság!Tedd játékossá gyermeked számára a gyakorlást! A tanulnivalóhoz készíts apró játékokat, kirakót, memóriajátékot, kártyát, vagy szőjed bele egy történetbe a tanulnivalókat. Tanuljatok rövid időszakokban, 20-30 percenként tartsatok egy kis szünetet, mozogjatok, ugráljatok, mászkáljatok, bármit, amit gyermeked szeretne. Tűzz ki célokat gyermeked elé, amelyek teljesítésekor apró jutalmat kap: egy kocka csokit, vagy cukorkát, esetleg egy kis fejmasszázst. Figyelj rá, hogy a cél teljesítése ne legyen könnyű, de túl nehéz sem. Mutasd meg gyermekednek, hogy ő is értékes, fontos ember, ő is számít, ő is hasznos tagja a családnak, az osztálynak, a közösségnek. De ne dicsérd gyermeked érdemtelenül! A hibáit jelezni kell. Ha nem így teszel, gyermeked úgy fogja érezni, hogy manipulálod őt. Csak a sikerekért dicsérd, a legapróbb sikerekért is, akkor viszont mindig. Segítünk!Persze könnyű mondani, hogy fejlesszük a képességeket! De hogyan? A legtöbb szülő nem szakember, nem tudja, hogyan fogjon hozzá a feladathoz! Éppen ezért hoztuk létre a Varázsbetű Programcsaládot, mely otthon, egyszerű játékok segítségével fejleszti gyermeked képességeit. A Varázsbetű Programcsalád segítségével javítjuk gyermeked olvasási képességét, szövegértését, és tanulási hatékonyságát. A Varázsbetű Programcsaládról itt tudhatsz meg többet >>>
Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed! Legnépszerűbb bejegyzések
Legfrissebb bejegyzések
|
Kazal Kolos Az olvasás öröm is lehet!Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt! Találkozzunk a Facebookon is!
|
||||||||||||||||||||
Kazal Kolos Copyright © Varazsweb |
|||||||||||||||||||||