|
|||||||||||||||||||||
Minek az a szemüveg?!
- Minek az a szemüveg? Vedd le azonnal! Ez igazságtalan előnyt ad Neked azokkal szemben, akik nem szemüvegesek. Ráadásul túlságosan hozzá fogsz szokni, és így szemüveg nélkül nem tudsz majd semmit megcsinálni. Nem tudom, szemüveges vagy-e, de valószínűnek tartom, hogy idiótának tartanád azt a tanárt, aki így kezelné a szemüveges diákokat. Csalás a szemüveg?Te mit gondolsz a szemüveghasználatról? Szerinted is csak csalás? Természetesen nem. Akinek gyenge a látása, az szemüveget használ, hiszen tudásunk lehetővé teszi, hogy egy egyszerű eszköz segítségével kiküszöböljük ezeket a problémákat. A hallássérültek hallókészüléket kapnak, vagy ha az sem segít, akkor jeltolmácsot biztosítanak részükre, hogy hivatalos ügyeiket el tudják intézni. A tévében a legtöbb adást felirattal is meg lehet nézni, sőt, bizonyos esetekben a képernyőn jeltolmács is látható. Rámpa és liftAki a mozgásában akadályozott, az kerekeszéket használ, és hogy az eddig csak lépcsőn megközelíthető helyekre is fel tudjon jutni, ezért a közintézményekben - például az iskolákban - rámpákat és lifteket építenek részükre. Így ők is tudnak tanulni, dolgozni, pénzt keresni, sportolni, kikapcsolódni. Pont ugyanúgy, mint bárki más. És ez így jó, így természetes. Ha valaki kétségbe vonná gyermeked jogát, hogy szemüveget, hallókészüléket, vagy kerekes széket használjon, akkor felháborodnál, és harcolnál érte. És ebben melléd állnának az újságok, a politikusok és az egyszerű emberek is. A diszlexiás más?De ha így van a fenti esetekben, akkor miért nincs így a diszlexiásoknál? A diszlexia oka gyakran az idegrendszer minimális különbségében gyökeredzik. Nem lustaság az oka, nem a szülők hanyagsága, nem a gyerek fegyelmezetlensége, hanem egy minimális agyi eltérés, melynek következtében a gyerek az olvasástanulás során nem tud lépést tartani a többiekkel. Régebben a diszlexiás gyerekeket megbuktatták, sok esetben többször is. Előfordult, hogy gyógypedagógiai osztályokba kényszerítették, és ezzel egész életükre megbélyegezték őket, és elvették a kedvüket a tanulástól. Van segítség! Miért nem használhatjuk?Ma már rendelkezünk olyan tudással és technikai eszközökkel, melyek lehetővé teszik a diszlexiás gyerekek számára is, hogy ugyanazt tanulja, mint társai. A logopédusok személyre szóló fejlesztési programokat tudnak kidolgozni a képességek javítására, és rendelkezésre állnak szövegfelolvasó programok, diktafonok, mobiltelefonok, számítógépek, fordítóprogramok, fejlesztő játékok, hangoskönyvek, melyek mind komoly segítséget jelentenek. Akkor miért van az, hogy ritkaságnak számít, ha egy gyerek diktafont használhat az órán? Miért olyan különleges, ha a diszlexiás a dolgozatát számítógépen készítheti el? Miért ragaszkodik a legtöbb irodalomtanár ahhoz, hogy az olvasási gondokkal küzdő gyerek A kőszívű ember fiai nyomtatott változatát olvassa el a hangoskönyv helyett? Miért kell oroszlánként küzdeni a megértésért, a fejlesztésért, sőt sok esetben már a szakértői vizsgálatért is? Ne maradj le!Természetesen olvasásfejlesztésre szükség van. Az olvasási zavarokkal küzdő gyerekek képességeit fejleszteni kell, hogy mielőbb felzárkózhassanak a többiekhez ezen a téren is. De amíg képessé válnak önállóan és hatékonyan olvasni és az olvasás útján tanulni, addig lehetőséget kell számukra biztosítani, hogy ne maradjanak le történelemből, irodalomból, matematikából, fizikából vagy kémiából. Ezek a gyerekek érdeklődőek és nyitottak, intelligensek és érzékenyek, és ha megkapják a számukra szükséges segítséget, akkor ugyanúgy képesek eredményeket elérni, mint bármelyik másik gyerek. Vagy még jobban is. Miért is van az iskola?Csalás vajon, ha valaki szemüveget használ? Nyilvánvalóan nem. De nem csalás az sem, ha egy diszlexiás is segítséget vesz igénybe. A lényeg, hogy új ismeretekre tegyen szert, és új képességeket sajátítson el. Dolgozik az olvasási képességei fejlesztésén ÉS közben tanul. Nem pont ez az iskola lényege? Varázsbetű, a siker útjaA Varázsbetű Programcsalád célja az, hogy gyermeked olvasási és számolási képességét fejlessze. Nem olyan, mint a szemüveg, mert nem lesz rá gyermeked egész életében szükség, hanem inkább mint egy szemtorna, melyet ha gyermeked rendszeresen végez, akkor egy idő után már nem lesz szüksége a szemüvegre. A Varázsbetű pontosan ilyen: napi húsz perc játékos gyakorlással már egy-két hónap után látni lehet az eredményt. A Varázsbetű Programcsalád rengeteg játékot tartalmaz, melyek pontosan személyre szabhatóak, így gyermeked folyamatosan fejlődhet, és mégsem válik unalmassá a gyakorlás. Kattints ide és tudj meg többet arról, hogy hogyan segíthetsz gyermekednek >>>
Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed! Legnépszerűbb bejegyzések
Legfrissebb bejegyzések
|
Kazal Kolos Az olvasás öröm is lehet!Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt! Találkozzunk a Facebookon is!
|
||||||||||||||||||||
Kazal Kolos Copyright © Varazsweb |
|||||||||||||||||||||