Csoportos játékok hétvégére

Ha szünet, akkor pihenés.
Ha pihenés, akkor tévé.

NEEEM!

Ne engedd, hogy gyermeked egész nap a tévé vagy a számítógép előtt üljön!

Nyugodtan vond be gyermeked a házimunkába is! A legtöbb gyerek szívesen segít otthon, ha közben lehetőség van beszélgetni, új dolgokat kipróbálni, felnőtt dolgokat végezni. Bevonhatod a zöldségpucolásba, a tésztagyúrásba, a mosogatásba, vagy a takarításba is. Ha kertes házban laktok, akkor még a kertben is mindig lehet találni tennivalót.

Persze nem kell teljesen elhagyni a tévét, de válogatni kell. Válasszatok ki előre egy-két mesét, vagy érdekes ismeretterjesztő műsort, és csak azt nézzétek meg.

Ha pedig mindezzel végeztetek, akkor jöhet a közös játék. Ma erre kínálok Nektek néhány izgalmas játékot, melyeket nagyobb családi körben vagy a gyerekek baráti társaságában lehet játszani.

Ismerem? Felismerem?

Ennek a játéknak a célja a játékostársak jellemző vonásainak megfigyelése, memorizálása. Fejleszti memóriánkat, tapintási érzékelésünket, finommozgásainkat, hallásérzékelésünket.

 Az emberekről szerzett információink jelentős része vizuális. „Ismerjük egymást” – ám ez a nagy biztonsággal kimondott állítás szemünket becsukva rögtön meginog. Felismerem-e a barátomat csukott szemmel, csak az arcát tapintva?

A játékosok körben járnak. Középen áll a bekötött szemű kitaláló. Amikor azt kiáltja: "Állj!", akkor mindenki megáll. A kitaláló találomra rámutat valakire. A kiválasztott odamegy hozzá, és a kitaláló kezét a saját arcára helyezi. A feladat: a kitalálónak csak az arc érintése, tapintása alapján kell felismernie társát. Ha sikerült, helyet cserélnek.

A játékot hang alapján is lehet játszani. Ekkor a kiválasztott a helyén marad, és ott megszólal. A játékot eleinte úgy játsszuk, hogy mindenki saját, nem elváltoztatott hangján mondja el ugyanazt a mondatot, például ezt: "Kipp-kopp kopogok, találd ki, hogy ki vagyok!".

Ha ez már jól megy, akkor mindenki elváltoztatott hangon szólalhat meg, például állathangot utánozva.

Szigetek

A földön a játékosok számánál eggyel kevesebb újságpapírt helyezünk el. Ezek a szigetek. Kellemes zene szól, mindenki mozog, „úszik” a szigetek között.  Mikor a zene hirtelen elhallgat, mindenki megpróbál egy szigetre lépni. Egy szigetre csak egy játékos léphet. Aki nem tud szárazföldre jutni, az kiesik a játékból. Ahogy egyre kevesebb a játékos, úgy kell csökkenteni a szigetek számát. Addig folyik a játék, míg csak egy túlélő marad marad.

A játék fejleszti a hallási figyelmet, a koncentrációt és a mozgást, de egymás megismerésére is kitűnő. Megtudhatjuk belőle, ki hogyan viseli a kudarcot, ki erőszakos, ki segítőkész.

Hány éves vagyok?

Kommunikáció testnyelven.

Közösen találjunk ki egy olyan helyszínt, ahol a legkülönbözőbb életkorú emberek fordulhatnak elő. Például: buszmegálló, anyák napi ünnepség az óvodában, nagypapa születésnapja otthon stb.

Vannak a játszók, és van néhány kitaláló, akik figyelnek. A játszók leírják egy darab papírra, hogy milyen életkorú figurát akarnak megjeleníteni, majd az elképzelt helyszínen ennek megfelelően tetszőleges cselekvéseket végeznek. Ők nem beszélhetnek, de a játékvezető segíthet különböző, az egyes helyszínekhez kötődő mondatokkal. Például a buszmegállóban: figyelem a megállóba autóbusz érkezik! Kérem, ne tolakodjanak, engedjék előre az idősebbeket stb.

A csoport figyelő tagjainak ki kell találni, ki milyen életkorú figurát játszik. 

Mi volt a képen?

Akkor játszhatjuk, ha csak kevesen vagyunk.

- Egy gyerek kimegy a szobából, a többiek jól megnéznek egy nem képet. Ne legyen túl bonyolult! Meg is beszélik, hogyan lehet elmondani, mi van a képen. Behívjuk a kiküldött játékost. A csoport elmeséli, hogy mit láttak a képen. Visszakérdezni nem szabad, de az újbóli elmondás kérhető. A feladat, az elmondottak alapján a kép lerajzolása. Amikor elkészült a rajz, összehasonlítjuk az eredetivel és megbeszéljük, hogy mindent jól mondtak-e el a „képleírók”.

A játék fejleszti a megfigyelőkészséget, a kifejezőkészséget és az emlékezetet.


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

Mi lesz a kitűnők sorsa?
Vajon felnőve mi lesz a kitűnő tanulók sorsa? Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke osztályelső...

Képességfejlesztés a családban
Naponta tapasztalom, hogy a gyermekek közül sokan nem rendelkeznek elegendő ismerettel az őket...

Tiltsuk be a házi feladatot!
Egy amerikai oktatáskutató tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a házi feladat nem...

Megszeretheti gyermekem az olvasást? 13+1 ötlet szülőknek az olvasási képesség fejlesztéséhez
A Te gyermeked olvas mindennap? Sajnos egyre ritkább, hogy a gyerekek a szórakozás kedvéért...

Az az átkozott helyesírás!
Az egyik leggyakrabban hallható panasz a szülők részéről, hogy gyermekük helyesírása pocsék. Nem tud...

10 ötlet a gyorsabb otthoni tanulásért
Az otthon a legtöbb gyereknek a biztonságot jelenti, és ez így van jól. De pont ezért nehéz rávenni...

Játékötletek a diszlexia megelőzéséhez
Ma néhány olyan játékot javaslok Nektek, melyek segítségével gyermeked olvasási képességeit...

Olvasásfejlesztés születéstől fogva
Bármilyen meglepően hangzik, az olvasásfejlesztés nem az iskolában, sőt még csak nem is az óvodában...

Legfrissebb bejegyzések

Hogyan válassz iskolát gyermekednek?
Ha olyan szerencsés vagy, hogy kiválaszthatod gyermeked iskoláját, akkor érdemes alaposan...

Játékosan könnyebb - Játékötletek olvasástanuláshoz
Mára olyan játékokkal készültünk, melyek segítségével az írás, a betűtanulás, a betűkapcsolás...

Mit tehetünk, ha diszlexiás gyermekünk vért izzad az idegen nyelv elsajátítása közben?
Mivel a diszlexiás gyerekeknek általában gyenge a rövidtávú memóriája, az emlékezetfejlesztő...

Autizmus
Az autizmust az agy működési zavara okozza. A zavar az egész életen keresztül fennáll, befolyásolja...

Problémák az iskolában. Mit tehetsz?
A legtöbb szülő életében előbb-utóbb elérkezik az a nap, amikor levelet kap gyermeke iskolájától,...

Minek az a szemüveg?!
Minek az a szemüveg? Vedd le azonnal! Ez igazságtalan előnyt ad Neked azokkal szemben, akik nem...

Olvasási zavar és beszédértés
A beszéd nemcsak a szavak, mondatok kiejtésének képességét jelenti, hanem azt is, hogy megértjük...

Mennyit olvasson gyermeked?
Gyakran kérdezik tőlem a szülők, hogy mennyi időt érdemes naponta olvasással tölteni. A válasz...

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett

39.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?

Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki

Tudj meg többet >>>


Vevőink írták

Harmadikos fiamnak nehézségei vannak a helyesírásban, matematikában, sokkal több tanulást igényel,mint egy átlagos gyerek. Persze nem lehet őt állandóan csak a tanulással nyúzni,játékidőt is kell hagyni neki, és erre nagyon jó a Varázsbetű Programcsalád! Észre sem veszi,hogy éppen tanul, szlalomozik az egyik játékról a másikra! Köszönöm....

Horváth Andrea, Szentmihályfa

Érdekel >>>


8 éves lányommal teszteltük az új programjukat. Gratulálok hozzá. Végre egy játék, amit a gyermek szívesen használ. Észre sem veszi, hogy közben tanul, gyakorol. Nálunk a figyelemmel vannak problémák, de ezzel a programmal az is fejleszthető, kitartóbb lesz tőle. A jutalomjáték pedig még jobban motiválja. Ki vannak éhezve a mai gyermekek a pozitív megerősítésekre.

Karáthné Horváth Mariann, Celldömölk

Érdekel >>>


Nagyon jo tapasztalaim vannak az egesz Varazsbetu programcsaladrol. A gyerekeim nagyon szeretik, versengnek, hogy melyik jatsszon. Nagyon halas vagyok ezekert az oktato programokert, nagyon nagy segitseg a tanulasban is.

Both Edit, Románia, Tekerőpatak

Érdekel >>>


Nagyon hasznos ajándék az alsó tagozatos gyerekeknek! Pedagógusként és szülőként kiváló fejlesztő programnak tartom! Bárcsak minden iskolába eljuthatna legalább egy példány! A gyerekeim naponta játszanak vele és rendkívül élvezik megdönteni saját és testvérük rekordját! A gyerekeim 1. és 2. osztályosak és napi 1 másfél órát képesek vele tölteni!

Csernely Csabáné, Kazincbarcika

Érdekel >>>


A programcsaládot két iskolás (alsós) gyermekemnek vettem meg. Nincs tanulási problémájuk, de így nagyon jól be lehet gyakorolni az iskolában tanultakat. Eddig a feladatlapok készítése, ellenőrzése sok időmbe telt, így több időnk marad a gondtalan játékra, a gyerekeket sem kell noszogatni, hogy gyakoroljunk.

Csige Mónika, Sárisáp

Érdekel >>>


Nagyon tetszett a lányomnak, igazán remekül összeállitott feladatok. A jutalomjáték is nagyon jó ötlet. Először gyakoroltuk az olvasást hiszti nélkül otthon. Köszönjük!!!!!

Hegyi Máténé Zsuzsa, Kiskunfélegyháza

Érdekel >>>


Meg vagyok elégedve, a gyerekek nagyon szeretnek játszani a Varázsbetűvel. Kellemes időtöltés és ráadásul játékosan tanulnak is.

Marosné Kirschner Edina, Rozsály

Érdekel >>>


Aktiváltuk a csomagot, és a gyerekek már nagy örömmel játszanak a játékokkal. Hiszem, hogy a hasznukra válik. Nagyon tetszik a gyerekeknek és nekem is!!! Már az öt éves fiam is odaült, s mivel már jó pár betűt ismer, most ő is igyekszik, s olvasgatja össze a szavakat, hogy tudjon játszani. Köszönjük még egyszer!!

Jákob Zoltánné Tünde (három gyermekes édesanya, s angol tanár), Sárbogárd

Érdekel >>>


8 éves fiammal próbáltuk ki az új programjukat. Ez egy olyan játék, amit a gyermek szívesen használ. Nálunk a figyelemmel vannak problémák, de ezzel a programmal az is fejleszthető, kitartóbb lesz tőle. A jutalomjáték pedig még jobban motiválja.

Vargáné Maitz Tünde, Kőszeg

Érdekel >>>


Nagyon hasznosnak tartom, gyógypedagógusként a habilitációs illetve egyéni fejlesztéseken nagyon jól tudom használni.

Orosz Henrietta, Hajdúböszörmény

Érdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

Szabadtéri játékok
Alig vártuk már, hogy végre jó idő legyen, hogy hosszabb időt kint tölthessünk. Azonban ahhoz, hogy...

Pokolba a fekete ponttal!
Sokszor panaszkod­nak arról a szülők, hogy korábban vidám, beszédes, érdeklődő gyermekük az iskolába...

Labirintus
Ingyenesen letölthető olvasásfejlesztő feladatlapok a látási megkülönböztető képesség fejlesztésére...

A gyermekkort nem hozhatja vissza semmi
Egy gyermekkori barátommal találkoztam pár napja. Andrással egy utcában laktunk, aztán ők...

Diszlexiás vagy tehetséges?
A harmincas években, Angliában élt egy kislány, Gillian Lynne. Gillian nyolc éves volt, és sok gond...

Egy életjobbító varázsszer
Van egy varázslat, melynek segítségével csodákat tehetsz. Egy bűbáj, mely nem titkos, nem elzárt,...

Még ezt sem tudod elolvasni?
A szülők gyakran értetlenül szemlélik gyermekük olvasási problémáit. Nem értik, hogy egy ilyen...

A mozgás fejlesztése a diszlexia megelőzésében
Minden magasabb rendű tanulási tevékenység alapja a mozgás. Elengedhetetlenül fontos a beszéd, az...

Aki nem tudja, tanítja...
Biztosan hallottad már Te is ezt a mondást: Aki tudja, csinálja, aki nem, az tanítja. Pedig...

Csak a zene kell
Gondoltad volna, hogy a zene segíthet gyermeked olvasási, tanulási képességeinek fejlesztésében? ...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu

Copyright © Varazsweb