8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia
leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.
Adjon egy esélyt gyermekének!
Rendelje meg a
Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra
89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és
"Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!
|
Dr. Csépe Valéria
Beszédészlelés, szenzoros emlékezet és diszlexia
IV. Eredmények
2. Az
eredmények részletezve:
·A normál fejlődést jellemző
EKP változások
A tiszta hanggal és az egyes beszédhang kategóriák
eltéréseivel kiváltott EKP összetevő, az EN már az iskolába
kerüléskor, tehát 6 és 7 éves kor között jellegzetes variációkat mutat.
Mint azt a négy éves követéses vizsgálat eredményei igazolták, a tiszta
hang frekvencia-eltérésével és beszédhang kontrasztokkal kiváltott EN
egyes paraméterei már az 1. osztályban is eltéréseket mutat. Ez az
eltérés az első négy iskolai év során egyre kifejezettebbé válik. Az EN
változásában bekövetkező lényeges változások az EN csúcslatenciájának,
csúcs-amplitúdójának és eloszlásának változásaiban figyelhetők meg
leginkább. A 6-7 éves korosztályra jellemző az igen nagy amplitúdójú
és relatív szimmetriát mutató EN. Az EN relatív szimmetriája valamennyi
alkalmazott eltérés-típus esetében megfigyelhető. Az egy évvel
később mért válaszokon azonban már lényeges eltérések fedezhetők fel.
A négy éves követéses vizsgálat EN és fonéma diszkriminációs
teljesítményeinek finom elemzése egyértelműen azt igazolta, hogy
· az EN 6 éves korra abban az
ételemben tekinthető érettnek, hogy a tiszta hangok és a magyar nyelv
jellemző beszédhang kontrasztjaival kiváltható.
· az EN stabil, de jellemzőiben
nem azonos a felnőtt EN-nel
· az EN latenciája 6 és 10 éves
kor között folyamatosan rövidül
· az EN amplitúdója többszöröse
a felnőtt EN-nek, az amplitúdó csökkenése 10 éves korban még nem
fejeződik be
· az eltérő ingertípusok
feldolgozása nem azonos, a tiszta hanggal kiváltott EN kevésbé változik,
mint a beszédhang kontraszttal kiváltott EN komponens
· az iskolába kerülés – és
feltehetően az olvasás/írás elsajátításával összefüggő intenzív fonéma
diszkriminációs tréning - az EN paramétereinek ugrásszerű változásaiban
nyilvánul meg
· az első és második
iskolaévben mérhető EN változások beszédhang-specifikusak
· a beszédhang eltéréssel
kiváltott EN a normál fejlődésű csoportban a fonéma diszkriminációs
teljesítménnyel korrelál.
·A megzavart érés jellemzői
Adataink
egyértelműen arra utalnak, hogy
·a megzavart biológiai érés a
kérgi reprezentáció kialakulásának zavarát eredményezi.
· a reprezentációs zavar a
beszédkontrasztok feldolgozási deficitjéhez vezet, amely a magasabb
szintű nyelvi funkciók kialakulását késlelteti, illetve megzavarja
· az EN anomáliái főként a
mássalhangzók finom eltéréseinek feldolgozási deficitjét jelzik
· a fonéma feldolgozási
deficitet mutató gyerekek mindegyikénél előfordult az olvasási és
írásképesség zavara, illetve súlyos tanulási zavar is
·A környezet hatása a
reprezentációra
A kedvezőtlen környezet a vizsgált esetben többféle tényezőt foglal
magában. vonatkozhat a szülői kommunikáció szegényességére, a nyelvi
környezetnek az anyanyelv általános prototípusaitól való eltérésére,
továbbá a beszédelsajátítás feedback mechanizmusait befolyásoló
érzékszervi károsodásokra. Ez utóbbi szoros összefüggésben lehet azzal,
hogy az alacsony szociokultúrális helyzet nem biztosít megfelelő
hátteret az egészséges fiziológiai és pszichológiai fejlődésnek. A
viselkedéses mutatók és az EN eredmények szerint
· a környezti hatásnak
tulajdonítható reprezentációs zavar EN korrelátuma azonos a „biológiai”
eredetűével
· EN hiányával illetve
aspecifikus eloszlásával összefüggésbe hozható zavart
fonémareprezentáció szoros összefüggést mutat a korai nyelvfejlődési
zavarokkal
· az EN halmozott hiánya, az
alacsony fonémadiszkriminációs teljesítmény, alacsony verbális
intelligencia és olvasási teljesítmény a nyelvi feldolgozó rendszer
valamennyi szintjének zavarára utal.
A
diszlexia EN jellemzői
A
diszlexiások csoportjaira jellemző EN-típusok a kontrollal való
összehasonlításban jellegzetes változást mutattak, azaz
· a mássalhangzókkal kiváltott
EN deficitje a diszlexiásokra jellemző, függetlenül attól, hogy milyen
okokat feltételezünk a diszlexia kialakulásában
· a magánhangzókkal kiváltott
EN hiány súlyos diszlexia eseteiben figyelhető meg
· az EN anomáliáinak halmozott
előfordulása korrelál a diszlexia súlyosságával
· a vizsgált mássalhangzók
képzés helye szerint eltérése a legsérülékenyebb fonémakontraszt
· a mássalhangzókontrasztok
feldolgozási deficitje a kompenzáló diszlexiásoknál is megmarad
· a fejlődési diszlexiára
jellemző fonémareprezentációs deficit 10 éves kor felett sem tűnik el
· ha elvezethető az EN,
eloszlási lateralizácója gyenge vagy inverz
· a fonéma-kontrasztokkal
kiváltott EN, különösen pedig a spektrotemporális eltérést reprezentáló
képzés helye szerinti EN differenciálisan érzékeny mutatója a
diszlexiára jellemző reprezentációs zavarnak
|
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és
segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika
Kérem az ingyenes próbát!
Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi
eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina
Kérem az ingyenes próbát!
A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert
már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna
Kérem az ingyenes próbát!
Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és
diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt
idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka
Kérem az ingyenes próbát!
Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök
által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az
összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én
elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné
Kérem az ingyenes próbát!
Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s
a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is
elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné
Kérem az ingyenes próbát!
Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia
problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia
Kérem az ingyenes próbát!
A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2.
osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az
biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a
véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos
gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit
Kérem az ingyenes próbát!
Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én
tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is
használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval
csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta
Kérem az ingyenes próbát!
Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen
elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat.
Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel,
vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati
Kérem az ingyenes próbát!
Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal,
nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is
szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné
Kérem az ingyenes próbát!
Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek,
aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit
elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a
sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi
problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter
Kérem az ingyenes próbát!
|