Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt



Próbálja ki!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Önnek!

Töltse le a
Varázsbetű Diszlexia Programcsalád telepítőjét, használja a programokat négy napig ingyen, és döntsön utána!

 


8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló, ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"
című cikkünket!

Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.


Adjon egy esélyt gyermekének!

Rendelje meg a Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra

89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és "Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!



 

Dr. Csépe Valéria
Beszédészlelés, szenzoros emlékezet és diszlexia

• Vissza • Fel • Tovább •

 

V. Összefoglalás és kitekintés

 

A disszertációban bemutatott eredmények egyértelműen bizonyítják, hogy a nyelvi fejlődés pszichofiziológiai vizsgálatában biztonságot nyújtó kapaszkodót a pszichológia hagyományos módszertani repertoárjába tartozó magatartási vizsgálatok adhatnak. Eredményeink egyértelműen azt bizonyítják, hogy a nyelvi reprezentáció, szorosabban a fonémareprezentáció fejlődése, interakcióban a nyelvi feldolgozás magasabb szintjeivel, a kisiskolás korban sem fejeződik be. A nyelvi feldolgozásra specializálódott vagy éppen tovább specializálódó területek érése ebben az életkorban még nem fejeződött be, a fejlődési és a fejlesztési tanulás (developmental and trained learning) a szerkezet és funkció további differenciálódását eredményezi. Éppen ezért nem árt bizonyos óvatossággal következtetéseket levonnunk a nyelvi funkciók és az agyi területek működésének interakciójára, illetve az oly gyakran célul kitűzött okok feltárására vonatkozóan, hiszen az alkalmazott elektrofiziológiai módszerek korrelatív típusúak.

A diszlexiára jellemző eltérések, illetve a diszlexia okainak feltárására számos tudományterület törekszik, mégpedig egyre inkább úgy, hogy egymás eredményeit értse, figyelembe vegye és felhasználja. A nyelvi deficittel foglalkozó kísérleti és kognitív pszichológia, neuropszichológia, pszicholingvisztika egyre inkább befogadó az agykutatási, ezen belül pedig a fejlődés-pszichofiziológiai eredmények iránt. Éppen ezért egyre nagyobb azoknak a kutatóknak a felelőssége, akik agykutatási adataikkal a tudományos megismeréshez járulnak hozzá, illetve ezekre támaszkodva új differenciáldiagnosztikai eljárásokat, intervenciós és re-edukációs tréning programokat fejlesztenek.

Az utóbbi években egyre több olyan EN adat kerül publikálásra, amely azt mutatja, hogy ez a komponens érzékenysége és alkalmazási feltételei (passzív helyzet, viszonylagos figyelem-függetlenség, minimális együttműködési igény) miatt a klinikai gyakorlatban is érdeklődésre számíthat Az EN valódi klinikai alkalmazásához felnőtteken is még sok mindent kell tisztázni az alapkutatásnak az EN-típusok megbízhatóságával, reprodukálhatóságával kapcsolatban. Ez fokozottan igaz a gyerek vizsgálatokra, ahol érés, fejlődés, tanulás hatásait és ezek zavarait együtt kell kezelni. Nem mindegy tehát, hogy ezekről mit tudunk, sőt az sem mindegy, hogy a feltételezett deficit természetéről mit tudunk.

            Már a fonémareprezentáció és a diszlexia összefüggéseinél is utaltunk a nyelvek ortográfiai mélységének, vagy más néven a transzparenciának a fontosságára. A nyelvi reprezentáció deficitje ugyanis másként és más szakaszban fontos az olvasás és helyesírás elsajátításakor a különböző nyelvekben. Saját vizsgálataink, illetve valamennyi nem-angol európai nyelvről közölt adatok alapján úgy tűnik, hogy a diszlexia mutatói a transzparens nyelvekben mások, a  metalingvisztikai képességeknek nem ugyanazok a szintjei fontosak az olvasás elsajátításában, mint az angolban. A nemzetközi szakmai köztudatban az angol olvasási modellek az uralkodóak, ezek azonban nem igazán működnek a transzparens nyelvek esetében. Bár az egységes, valamennyi alfabetikus nyelvre érvényes olvasási modell ugyan még várat magára, az angol nyelvből kiinduló olvasási modellek hegemóniája megszűnőben van. Reményeink szerint ehhez és a diszlexia megértéséhez is közelebb vihet az az újszerű megközelítés, amelyet a bemutatott eredményeken keresztül a kognitív pszichológia, fejlődés-neuropszichológia és fejlődés-pszichofiziológia módszereit egyaránt alkalmazó kutatásaink is képviselnek.

            Jelenlegi kutatásaink a fonológiai modul, a munkaemlékezet és a magasabb feldolgozási szintek kapcsolatára koncentrálnak.  Legújabb kutatásainknak az a célja, hogy az eseményhez kötött agyi potenciálok módszerében rejlő előnyöket, nevezetesen a feldolgozás szakaszainak és jellemzőinek finom idői felbontását a fejlődés-pszichofiziológia hazánkban előzmények nélküli területén kamatoztassa. Ez a diszlexia kutatásában a normál és zavart fejlődésre jellemző nyelvi zavarok pontosabb megismerését valamint a nyelvi funkciók agyi reprezentációjának feltérképezését teheti lehetővé.

• Vissza • Fel • Tovább •

 

Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika

Kérem az ingyenes próbát!



Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina

Kérem az ingyenes próbát!


A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna

Kérem az ingyenes próbát!


Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka

Kérem az ingyenes próbát!


Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné

Kérem az ingyenes próbát!


Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné

Kérem az ingyenes próbát!


Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia

Kérem az ingyenes próbát!


A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2. osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit

Kérem az ingyenes próbát!


Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta

Kérem az ingyenes próbát!


Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat. Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel, vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati

Kérem az ingyenes próbát!


Ez tényleg megéri!
Molnárné Szűcs Andrea

Kérem az ingyenes próbát!


Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal, nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné

Kérem az ingyenes próbát!


Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek, aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter

Kérem az ingyenes próbát!

 

Kazal Kolos (ügyvezető)
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.

Telefon:87/482-155, Mobil:  30/227-06-91, Fax: 87/482-155

e-mail:
 info@varazsbetu.hu
 

 Varázsbetű - Diszlexia otthon     Diszlexia teszt     Diszlexia Fórum     Diszlexia Info 

Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt