8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia
leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.
Adjon egy esélyt gyermekének!
Rendelje meg a
Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra
89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és
"Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!
|
Dr. Csépe Valéria
Beszédészlelés, szenzoros emlékezet és diszlexia
V. Összefoglalás
és kitekintés
A disszertációban bemutatott eredmények egyértelműen bizonyítják, hogy a
nyelvi fejlődés pszichofiziológiai vizsgálatában biztonságot nyújtó
kapaszkodót a pszichológia hagyományos módszertani repertoárjába tartozó
magatartási vizsgálatok adhatnak. Eredményeink egyértelműen azt
bizonyítják, hogy a nyelvi reprezentáció, szorosabban a
fonémareprezentáció fejlődése, interakcióban a nyelvi feldolgozás
magasabb szintjeivel, a kisiskolás korban sem fejeződik be. A nyelvi
feldolgozásra specializálódott vagy éppen tovább specializálódó
területek érése ebben az életkorban még nem fejeződött be, a fejlődési
és a fejlesztési tanulás (developmental and trained learning) a
szerkezet és funkció további differenciálódását eredményezi. Éppen ezért
nem árt bizonyos óvatossággal következtetéseket levonnunk a nyelvi
funkciók és az agyi területek működésének interakciójára, illetve az oly
gyakran célul kitűzött okok feltárására vonatkozóan, hiszen az
alkalmazott elektrofiziológiai módszerek korrelatív típusúak.
A diszlexiára jellemző eltérések, illetve a diszlexia okainak
feltárására számos tudományterület törekszik, mégpedig egyre inkább úgy,
hogy egymás eredményeit értse, figyelembe vegye és felhasználja. A
nyelvi deficittel foglalkozó kísérleti és kognitív pszichológia,
neuropszichológia, pszicholingvisztika egyre inkább befogadó az
agykutatási, ezen belül pedig a fejlődés-pszichofiziológiai eredmények
iránt. Éppen ezért egyre nagyobb azoknak a kutatóknak a felelőssége,
akik agykutatási adataikkal a tudományos megismeréshez járulnak hozzá,
illetve ezekre támaszkodva új differenciáldiagnosztikai eljárásokat,
intervenciós és re-edukációs tréning programokat fejlesztenek.
Az utóbbi években egyre több olyan EN adat kerül publikálásra, amely azt
mutatja, hogy ez a komponens érzékenysége és alkalmazási feltételei
(passzív helyzet, viszonylagos figyelem-függetlenség, minimális
együttműködési igény) miatt a klinikai gyakorlatban is érdeklődésre
számíthat Az EN valódi klinikai alkalmazásához felnőtteken is még sok
mindent kell tisztázni az alapkutatásnak az EN-típusok
megbízhatóságával, reprodukálhatóságával kapcsolatban. Ez fokozottan
igaz a gyerek vizsgálatokra, ahol érés, fejlődés, tanulás hatásait és
ezek zavarait együtt kell kezelni. Nem mindegy tehát, hogy ezekről mit
tudunk, sőt az sem mindegy, hogy a feltételezett deficit természetéről
mit tudunk.
Már a fonémareprezentáció és a diszlexia összefüggéseinél is
utaltunk a nyelvek ortográfiai mélységének, vagy más néven a
transzparenciának a fontosságára. A nyelvi reprezentáció deficitje
ugyanis másként és más szakaszban fontos az olvasás és helyesírás
elsajátításakor a különböző nyelvekben. Saját vizsgálataink, illetve
valamennyi nem-angol európai nyelvről közölt adatok alapján úgy tűnik,
hogy a diszlexia mutatói a transzparens nyelvekben mások, a
metalingvisztikai képességeknek nem ugyanazok a szintjei fontosak az
olvasás elsajátításában, mint az angolban. A nemzetközi szakmai
köztudatban az angol olvasási modellek az uralkodóak, ezek azonban nem
igazán működnek a transzparens nyelvek esetében. Bár az egységes,
valamennyi alfabetikus nyelvre érvényes olvasási modell ugyan még várat
magára, az angol nyelvből kiinduló olvasási modellek hegemóniája
megszűnőben van. Reményeink szerint ehhez és a diszlexia megértéséhez is
közelebb vihet az az újszerű megközelítés, amelyet a bemutatott
eredményeken keresztül a kognitív pszichológia,
fejlődés-neuropszichológia és fejlődés-pszichofiziológia módszereit
egyaránt alkalmazó kutatásaink is képviselnek.
Jelenlegi kutatásaink a fonológiai modul, a munkaemlékezet
és a magasabb feldolgozási szintek kapcsolatára koncentrálnak. Legújabb
kutatásainknak az a célja, hogy az eseményhez kötött agyi potenciálok
módszerében rejlő előnyöket, nevezetesen a feldolgozás szakaszainak és
jellemzőinek finom idői felbontását a fejlődés-pszichofiziológia
hazánkban előzmények nélküli területén kamatoztassa. Ez a diszlexia
kutatásában a normál és zavart fejlődésre jellemző nyelvi zavarok
pontosabb megismerését valamint a nyelvi funkciók agyi
reprezentációjának feltérképezését teheti lehetővé.
|
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és
segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika
Kérem az ingyenes próbát!
Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi
eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina
Kérem az ingyenes próbát!
A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert
már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna
Kérem az ingyenes próbát!
Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és
diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt
idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka
Kérem az ingyenes próbát!
Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök
által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az
összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én
elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné
Kérem az ingyenes próbát!
Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s
a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is
elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné
Kérem az ingyenes próbát!
Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia
problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia
Kérem az ingyenes próbát!
A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2.
osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az
biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a
véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos
gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit
Kérem az ingyenes próbát!
Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én
tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is
használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval
csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta
Kérem az ingyenes próbát!
Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen
elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat.
Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel,
vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati
Kérem az ingyenes próbát!
Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal,
nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is
szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné
Kérem az ingyenes próbát!
Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek,
aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit
elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a
sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi
problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter
Kérem az ingyenes próbát!
|