8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia
leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.
Adjon egy esélyt gyermekének!
Rendelje meg a
Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra
89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és
"Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!
|
Dr. Csépe Valéria
Beszédészlelés, szenzoros emlékezet és diszlexia
IV. Eredmények
1. Az
eredmények összefoglalása
A
fejlődési diszlexia jellemzőjének, sőt igen gyakran egyik okának tartott
általános valamint beszéd-specifikus feldolgozási deficit vizsgálatára
olyan kísérleti paradigmát alakítottunk ki, amellyel a tiszta hangok,
valamint a beszédhangok jellemző kontrasztjainak finom feldolgozásában
bekövetkező változások követhetők. Mivel a fejlődési diszlexiával
összefüggésben az olvasási, írási, helyesírási problémák leggyakrabban a
kisiskolás korban vetődnek fel először, szisztematikus
pszichofiziológiai vizsgálataink elsősorban erre a korosztályra
koncentráltak. A fejlődési diszlexiára jellemző szenzoros és
perceptuális eltérések vizsgálatában figyelembe kellet vennünk, hogy egy
még érésben, fejlődében, és az iskolába kerüléssel fejlesztés alatt álló
képességek rendszerével van dolgunk. A feldolgozási funkciók változását
illetve ezzel szoros összefüggésben alakuló agyi reprezentációk
változását egyaránt figyelembe kellett vennünk a minta és a módszerek
kiválasztásánál. A vizsgálatok megkezdésekor nem álltak rendelkezésünkre
olyan irodalmi adatok, amelyek az általunk alkalmazott korrelátumok, a
hallási EKP válaszok normál fejlődésének jellemzőit egyértelműen
feltárták volna. A dolgozatban bemutatott vizsgálatokat a 123 főből álló
mintán elvégezve eredményeink röviden a felvetett hipotézisek
sorrendjében a következők:
ˇ A beszéd- és a tiszta
hangok eltéréseinek EN-nel mérhető automatikus feldolgozása kisiskolás
korban nem azonos.
ˇ A magyar beszédhangok
kritikus eltéréseire vonatkozóan nem állja meg helyét az az elképzelés
(angol nyelvű irodalmi adatokra épülő felfogás), hogy a beszédhangok
akusztikus jellemzőinek feldolgozása és ennek neurofiziológiai
korrelátumai 6 éves korra fejlettek és nem változnak 8 és 15 éves kor
között.
ˇ Az iskolába kerülés a finom
kontrasztok eltéréseinek feldolgozását befolyásolja, a nyelv
hangkészletével való beható foglalkozás diszkriminációs tanulás
funkciójú, az EN-nel mérhető változás ugrásszerű és
beszédhang-specifikus.
ˇ A feldolgozó agyi hálózat
érésében bekövetkező korai hatások (koraszülöttek) módosítják a
feldolgozási érzékenységet és ez az érzékenységváltozás
beszédhang-specifikus.
ˇA fejlődési diszlexiát nem
a finom akusztikus eltérések feldolgozásának általános deficitje, hanem
a beszédhangok eltéréseinek automatikus összemérésének deficitje
jellemzi.
ˇ A fonológiai diszlexia a
beszédkontrasztok összemérésének zavarával jár együtt, ezen belül a
mássalhangzó és magánhangzó kontrasztok feldolgozási deficitje eltérést
mutat. Ez a zavar a diszlexiára specifikus-e, és nem jellemző a
megkésett fejlődés azon formáira, ahol az olvasási zavart nem kíséri
gyenge fonémadiszkrimináció.
ˇAz EN-nel mérhető
reprezentációs deficit változik az életkorral, a mássalhangzók
automatikus feldolgozásának deficitje, továbbá a diszlexiára jellemző
EN-mintázat megmarad.
ˇ A feltehetően környezeti
hatások következtében kialakult (halmozottan hátrányos helyzet) nyelvi
zavarok hátterében reprezentációs deficit áll, az EN-nel mérhető
kontraszt-feldolgozási deficit hasonló a fejlődési diszlexiához.
ˇAz EN-nel mért
kontraszt-feldolgozási deficit együttjárást mutat az olvasásban és a
helyesírásban megjelenő fonémikus és morfofonémikus hibákkal.
ˇAz EN regisztrálhatósága
korrelál a kontrollált feldolgozást igénylő fonéma-diszkriminációs
feladatok eredményeivel.
|
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és
segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika
Kérem az ingyenes próbát!
Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi
eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina
Kérem az ingyenes próbát!
A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert
már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna
Kérem az ingyenes próbát!
Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és
diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt
idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka
Kérem az ingyenes próbát!
Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök
által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az
összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én
elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné
Kérem az ingyenes próbát!
Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s
a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is
elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné
Kérem az ingyenes próbát!
Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia
problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia
Kérem az ingyenes próbát!
A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2.
osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az
biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a
véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos
gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit
Kérem az ingyenes próbát!
Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én
tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is
használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval
csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta
Kérem az ingyenes próbát!
Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen
elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat.
Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel,
vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati
Kérem az ingyenes próbát!
Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal,
nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is
szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné
Kérem az ingyenes próbát!
Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek,
aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit
elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a
sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi
problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter
Kérem az ingyenes próbát!
|