Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt



Próbálja ki!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Önnek!

Töltse le a
Varázsbetű Diszlexia Programcsalád telepítőjét, használja a programokat négy napig ingyen, és döntsön utána!

 


8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló, ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"
című cikkünket!

Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.


Adjon egy esélyt gyermekének!

Rendelje meg a Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra

89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és "Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!



 

Dr. Csépe Valéria
Beszédészlelés, szenzoros emlékezet és diszlexia

• Vissza • Fel • Tovább •

 

III. Módszerek

 

3. EN vizsgálatok

            A dolgozatban ismertetésre kerülő valamennyi EN-kísérlet ugyanazokat a paramétereket alkalmazta. Az ingeranyag kiválasztásánál azt az elvet követtük, hogy a tiszta hangok finom eltérésein kívül olyan beszédhang kontrasztok összeméréséről is képet kaphassunk, amelyek a beszédészlelés fejlődéspszichológiai adatai illetve a logopédiai tapasztalatok szerint több fázisban változnak, illetve a nyelvi fejlődés zavaraival gyakran együtt járnak.

            Az egyes kísérleti ülésekben sorozatokban adott hangokat alkalmaztunk. Egy-egy kísérlet kilenc ingerlési blokkból épült fel. Minden második, szükség esetén minden egyes blokk között rövid szünetet tartottunk. Az egyes kísérleti blokkokon belül adott, eltérő hangingerek sorozatának szerkezetét az úgynevezett „kakukktojás” (oddball) paradigma szabályai szerint alakítottuk ki. A „kakukktojás” kísérleti elrendezés azt jelentette, hogy a gyakran adott azonos ingerek sorozatán belül kisebb gyakorisággal eltérő paraméterű ingerek jelentek meg. A kísérleti személyeknek a hangingerre figyelmet nem kellet fordítaniuk, az ingerekkel kapcsolatos feladatuk nem volt, azaz az EN optimális kiváltására alkalmas passzív „kakukktojás” paradigmát alkalmaztuk. A kísérleti személyek éberségi szintjének fenntartására és figyelemelterelésként hang nélkül videóról lejátszott színes rajzfilmeket alkalmaztunk.

            A kísérleti blokkok három ingertípust képviseltek, az egyes blokkokban egyféle ingerkategóriát, tiszta hangokat, magánhangzókat, illetve mássalhangzóval kezdődő szótagokat alkalmaztunk. A gyakori inger, a standard előfordulási gyakorisága 70%, a két ritkábban adott eltérő inger, a deviáns megjelenési valószínűsége a blokkon belül 15-15 % volt. Az egyes blokkokban a hangingerek sorrendje véletlenszerű volt  Az egyes kísérleti ülésekben a három ingertípusba tartozó blokkokat random sorrendben adtuk. A hangingereket TDH 49 típusú fejhallgatón keresztül monaurálisan (jobb oldal) adtuk. Az elektrofiziológiai jelek elvezetése során a kísérleti személyek hangszigetelt és elektromosan árnyékolt  szobában foglaltak helyet.

Az ingeradás és –vezérlés, valamint a bioelektromos jelek rögzítése számítógéppel (486-os, illetve Pentium) történt. A hajas fejbőrről elvezetett bioelektromos jelek erősítésére Neuroscan gyártmányú 32 csatornás Synamp típusú erősítőt használtunk. A mintavételezés a SCAN 3.0 verziójú  Neuroscan softver-csomag, az ingeradás a STIM 2.0 program alkalmazásával történt. A bioelektromos jelek elvezetésére a hajas fejbőrre ragasztott elektródákat használtunk. Az egyes kísérletekben 16-26 elektródát használtunk. A valamennyi kísérletben azonos  elvezetések az Fz, Cz, Pz, F3, F4, C3, C4, T3, T4, T5, T6, P3 és P4 elektródák  voltak. A számítógépen rögzített jelek feldolgozását a kísérleteket követően (offl-line) a Neuroscan szoftver-csomag feldolgozó alprogramjának segítségével, valamint az intézeti fejlesztésben kialakított ERP2.2. program felhasználásával végeztük.

• Vissza • Fel • Tovább •

 

Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika

Kérem az ingyenes próbát!



Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina

Kérem az ingyenes próbát!


A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna

Kérem az ingyenes próbát!


Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka

Kérem az ingyenes próbát!


Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné

Kérem az ingyenes próbát!


Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné

Kérem az ingyenes próbát!


Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia

Kérem az ingyenes próbát!


A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2. osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit

Kérem az ingyenes próbát!


Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta

Kérem az ingyenes próbát!


Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat. Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel, vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati

Kérem az ingyenes próbát!


Ez tényleg megéri!
Molnárné Szűcs Andrea

Kérem az ingyenes próbát!


Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal, nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné

Kérem az ingyenes próbát!


Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek, aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter

Kérem az ingyenes próbát!

 

Kazal Kolos (ügyvezető)
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.

Telefon:87/482-155, Mobil:  30/227-06-91, Fax: 87/482-155

e-mail:
 info@varazsbetu.hu
 

 Varázsbetű - Diszlexia otthon     Diszlexia teszt     Diszlexia Fórum     Diszlexia Info 

Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt