8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia
leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.
Adjon egy esélyt gyermekének!
Rendelje meg a
Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra
89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és
"Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!
|
Dr. Csépe Valéria
Beszédészlelés, szenzoros emlékezet és diszlexia
III. Módszerek
3. EN
vizsgálatok
A dolgozatban ismertetésre kerülő valamennyi EN-kísérlet
ugyanazokat a paramétereket alkalmazta. Az ingeranyag kiválasztásánál
azt az elvet követtük, hogy a tiszta hangok finom eltérésein kívül olyan
beszédhang kontrasztok összeméréséről is képet kaphassunk, amelyek a
beszédészlelés fejlődéspszichológiai adatai illetve a logopédiai
tapasztalatok szerint több fázisban változnak, illetve a nyelvi fejlődés
zavaraival gyakran együtt járnak.
Az egyes kísérleti ülésekben sorozatokban adott hangokat
alkalmaztunk. Egy-egy kísérlet kilenc ingerlési blokkból épült fel.
Minden második, szükség esetén minden egyes blokk között rövid szünetet
tartottunk. Az egyes kísérleti blokkokon belül adott, eltérő hangingerek
sorozatának szerkezetét az úgynevezett „kakukktojás” (oddball) paradigma
szabályai szerint alakítottuk ki. A „kakukktojás” kísérleti elrendezés
azt jelentette, hogy a gyakran adott azonos ingerek sorozatán belül
kisebb gyakorisággal eltérő paraméterű ingerek jelentek meg. A kísérleti
személyeknek a hangingerre figyelmet nem kellet fordítaniuk, az
ingerekkel kapcsolatos feladatuk nem volt, azaz az EN optimális
kiváltására alkalmas passzív „kakukktojás” paradigmát alkalmaztuk. A
kísérleti személyek éberségi szintjének fenntartására és
figyelemelterelésként hang nélkül videóról lejátszott színes
rajzfilmeket alkalmaztunk.
A kísérleti blokkok három ingertípust képviseltek, az egyes
blokkokban egyféle ingerkategóriát, tiszta hangokat, magánhangzókat,
illetve mássalhangzóval kezdődő szótagokat alkalmaztunk. A gyakori
inger, a standard előfordulási gyakorisága 70%, a két ritkábban adott
eltérő inger, a deviáns megjelenési valószínűsége a blokkon belül 15-15
% volt. Az egyes blokkokban a hangingerek sorrendje véletlenszerű volt
Az egyes kísérleti ülésekben a három ingertípusba tartozó blokkokat
random sorrendben adtuk. A hangingereket TDH 49 típusú fejhallgatón
keresztül monaurálisan (jobb oldal) adtuk. Az elektrofiziológiai jelek
elvezetése során a kísérleti személyek hangszigetelt és elektromosan
árnyékolt szobában foglaltak helyet.
Az ingeradás és –vezérlés, valamint a bioelektromos jelek rögzítése
számítógéppel (486-os, illetve Pentium) történt. A hajas fejbőrről
elvezetett bioelektromos jelek erősítésére Neuroscan gyártmányú 32
csatornás Synamp típusú erősítőt használtunk. A mintavételezés a SCAN
3.0 verziójú Neuroscan softver-csomag, az ingeradás a STIM 2.0 program
alkalmazásával történt. A bioelektromos jelek elvezetésére a hajas
fejbőrre ragasztott elektródákat használtunk. Az egyes kísérletekben
16-26 elektródát használtunk. A valamennyi kísérletben azonos
elvezetések az Fz, Cz, Pz, F3, F4, C3, C4, T3, T4, T5, T6, P3 és P4
elektródák voltak. A számítógépen rögzített jelek feldolgozását a
kísérleteket követően (offl-line) a Neuroscan szoftver-csomag feldolgozó
alprogramjának segítségével, valamint az intézeti fejlesztésben
kialakított ERP2.2. program felhasználásával végeztük.
|
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és
segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika
Kérem az ingyenes próbát!
Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi
eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina
Kérem az ingyenes próbát!
A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert
már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna
Kérem az ingyenes próbát!
Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és
diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt
idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka
Kérem az ingyenes próbát!
Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök
által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az
összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én
elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné
Kérem az ingyenes próbát!
Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s
a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is
elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné
Kérem az ingyenes próbát!
Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia
problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia
Kérem az ingyenes próbát!
A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2.
osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az
biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a
véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos
gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit
Kérem az ingyenes próbát!
Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én
tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is
használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval
csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta
Kérem az ingyenes próbát!
Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen
elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat.
Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel,
vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati
Kérem az ingyenes próbát!
Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal,
nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is
szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné
Kérem az ingyenes próbát!
Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek,
aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit
elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a
sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi
problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter
Kérem az ingyenes próbát!
|