8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia
leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.
Adjon egy esélyt gyermekének!
Rendelje meg a
Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra
89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és
"Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!
|
Dr. Csépe Valéria
Beszédészlelés, szenzoros emlékezet és diszlexia
II. Célkitűzések
Kísérleteinkben az eltérő akusztikus kontrasztokkal kiváltott EKP
komponens az EN változásait elemeztük. Az EN adatokat magatartási
mutatókkal vetettük egybe, továbbá olyan teszt adatokkal, amelyek
lehetővé tették a fejlődési mutatók egybevetését és a kísérleti
csoportok heterogenitásának minimalizálását. A kísérletek a következő
kérdésekre kívántak választ adni:
· Azonos, vagy eltérő-e a
beszéd- és nem-beszédhangok EN-nel mérhető automatikus feldolgozása
kisiskolás korban?
· Igaz-e a magyar beszédhangok
kritikus eltéréseire is (angol nyelvű irodalmi adatokra épülő felfogás),
hogy a beszédhangok akusztikus jellemzőinek feldolgozása és ennek
neurofiziológiai korrelátumai 6 éves korra fejlettek és nem változnak 8
és 15 éves kor között?
· Befolyásolja-e, és ha igen
milyen mértékben az iskolába kerülés a finom kontrasztok eltéréseinek
feldolgozását. Amennyiben elfogadjuk, hogy a nyelv hangkészletével való
beható foglalkozás egyben diszkriminációs tanulás, feltételezhetjük,
hogy az EN-nel mérhető változás beszédhang-specifikus.
· A feldolgozó agyi hálózat
érésében bekövetkező korai hatások (koraszülöttek) módosítják –e a
feldolgozási érzékenységet és ha ingen mutat-e eltérést a beszéd-és
nem-beszédhangok EN-nel mért automatikus összemérése?
· A fejlődési diszlexia
együttjárást mutat-e a finom akusztikus eltérések feldolgozásának
általános deficitjével, vagy a deficit elsősorban a beszédhangok
eltéréseinek automatikus összemérésében érhető tetten?
· Feltételezzük, hogy a
fonológiai diszlexia a beszédkontrasztok összemérésének zavarával jár
együtt, ezen belül a mássalhangzó és magánhangzó kontrasztok
feldolgozási deficitje eltérést mutat. A kérdés tehát az, hogy ez a
zavar a diszlexiára specifikus-e, vagy jellemző a beszédkontrasztok
diszkriminációjának megkésett fejlődésére is, azaz az olvasási zavarral
nem kísért gyenge fonémadiszkriminációra is?
· Az EN-nel mérhető
reprezentációs deficit változik- e az életkorral, vagy a feltehetően
biológiai hátterű diszlexiára jellemző EKP eltérés(ek) megmarad(nak)?
· Amennyiben a feltehetően
környezeti hatások következtében kialakult (halmozottan hátrányos
helyzet) nyelvi zavarok hátterében reprezentációs deficit áll, az EN-nel
mérhető kontraszt-feldolgozási deficit azonos vagy eltérő-e mint a
fejlődési diszlexiában?
· Az EN-nel mért
kontraszt-feldolgozási deficit együttjárást mutat-e az olvasásban és a
helyesírásban megjelenő fonémikus és morfofonémikus hibákkal?
· Az EN együttjárást mutat-e a
kontrollált feldolgozást igénylő fonéma-diszkriminációs feladatok
eredményeivel?
|
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és
segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika
Kérem az ingyenes próbát!
Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi
eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina
Kérem az ingyenes próbát!
A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert
már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna
Kérem az ingyenes próbát!
Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és
diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt
idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka
Kérem az ingyenes próbát!
Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök
által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az
összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én
elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné
Kérem az ingyenes próbát!
Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s
a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is
elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné
Kérem az ingyenes próbát!
Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia
problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia
Kérem az ingyenes próbát!
A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2.
osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az
biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a
véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos
gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit
Kérem az ingyenes próbát!
Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én
tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is
használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval
csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta
Kérem az ingyenes próbát!
Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen
elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat.
Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel,
vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati
Kérem az ingyenes próbát!
Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal,
nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is
szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné
Kérem az ingyenes próbát!
Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek,
aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit
elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a
sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi
problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter
Kérem az ingyenes próbát!
|