8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia
leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.
Adjon egy esélyt gyermekének!
Rendelje meg a
Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra
89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és
"Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!
|
Szekeresné Bucsy
Piroska:
Egy beszédben akadályozott gyermek komplex esetfeldolgozása, a vizsgálati dokumentáció elemzése,
a következtetések megfogalmazása
Összegzés
Feltételezésemet, mely szerint T. tanulási nehézség veszélyeztetett, úgy
gondolom a megfigyelésekkel és a mérésekkel egyaránt sikerült
alátámasztanom.
Két fő komponens a beszéd és a részképességek vizsgálata után a
leglényegesebb rizikófaktorok:
- az anamnézisben fellelhető terhelő adatok
- az egyszeri ténylegesen mért, de feltételezhetően többször is
előforduló átmeneti halláscsökkenés
- légzéstechnikai problémákból adódó rossz beszédritmus, ritmikai
problémák
- beszédészlelés-beszédmegértés enyhe elmaradása (zavartalan hallás
esetén a logopédiai th. folytatása mellett iskolakezdésig rendeződhet).
- szem-kéz koordináció, grafomotoros készség fejletlensége (bár a
következő tanévig ez is sokat fejlődhet, de az írás kivitelezésénél
formai szempontból jelent majd hátrányt)
- a részképességek vizsgálata során a felvett tesztek eredményeit
összevetve is pl.: alak-háttér, alakállandóság, vizuális diszkrimináció,
vizuális szeriális emlékezet fejletlensége egyenes útként vezethet az
olvasás-írás elsajátításának nehézségéhez.
A verbális próbák egyes területei így a szókincs, az összefüggő szöveg
feldolgozásának eredményei arra engednek következtetni, hogy a
szövegértés-feldolgozás kevesebb problémát fog okozni majd T-nek.
A következő egy év teendőit tehát ezek alapján kell tervezni, illetve
tovább folytatni a megkezdett terápiákat, valamint az
olvasás-írás-számolás tanulásánál elsősorban az elsajátítás technikai
oldalán nyújtani megfelelő támogatást.
A szülőknek a probléma feltárásával, az iskolakezdés idején megfelelő
tanulási stratégia kialakításával, tanulásmódszertani kérdések
megbeszélésével is segíthetünk.
A megfelelő iskolaválasztás rendkívül fontos dolog. Szerencsésnek
mondható, hogy városunk három általános iskolájában az olvasás- írás
tanítása Meixner Ildikó olvasástanítási módszerével folyik szinte
mindegyik elsőosztályban.
A cél a kudarc nélküli iskolakezdés, de legalább a kudarcokat előedéző
tényezők csökkentése, valamint a gyermek egészségesen fejlődő
személyiségének megőrzése.
T. tanulási kedve, tudásvágya nagy. Környezete szeretetteljes, elfogadó
magatartása, a maximális segítségnyújtásra való igyekezetük - bízom
benne - meg fogja adni azt a pozitív alapot, amely a közös munkánkat a
későbbiek során segíti, előrelendíti.
Ha eggyel több mosolygós arcú gyermek ül az iskolapadokban, azt
mondhatjuk - megérte.
Hivatkozási jegyzék:
1. Gyógypedagógiai Lexikon - logopédia címszó Vassné Kovács Emőke
- logopédiai folyamat Fehérné Kovács Zsuzsa
szerk.: Mesterházi Zsuzsa ELTE BGGYFK 2001
2. A differenciált beiskolázás néhány mérőeszköze
szerk.: Gerebenné Várbíró Katalin Vidákovich Tibor
Akadémiai Kiadó Bp. 1994. (5. old. 2. bekezd.)
3. A differenciált beiskolázás néhány mérőeszköze
szerk.: Gerebenné Várbíró Katalin Vidákovich Tibor
Akadémiai Kiadó Bp. 1994. (5. old. 4. bekezd.)
4. Logopédiai vizsgálatok kézikönyve Előszó
Dr. Juhász Ágnes
Új Múzsa kiadó Bp. 1999.
5. Soprono Logopédiai Napok - Diagnosztizálás, értékelés,
minőségbiztosítás 1999. Március 25-27 előadás anyagából
Nagyné dr. Réz Ilona: Az intelligenciavizsgálatok szerepe a
diagnosztikus munkában (138 o. 6. bekezd.)
6. Dr. Gósy Mária: Gyermekkori beszédészlelési és beszédmegértési
zavarok
Nikol GMK Bp. 1996. (79. old.)
7. Dr. Gósy Mária: A hallástól a tanulásig
Nikol KKT Bp. 2000. (84. old.)
8. Gerebenné Várbíró Katalin: Szemelvénygyűjtemény a beszédhibások
pszichológiája köréből
TK. Bp. 1985 (98. old.)
9. Dr Torda Ágnes - Darvas Ágnes: Példatár az emberalak-ábrázolás és a
vizuo-motoros koordináció diagnosztikus értékeléséhez
ELTE BGGYTFK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet
Az emberalak-ábrázolása Goodenough módszerével (1. bekezd.)
10. Fejlesztő Pedagógia - pedagógiai szakfolyóirat I.évfolyam 1.szám1990
szeptember
Gerebenné Várbíró Katalin: A FROSTIG-koncepció
11. Dr Torda Ágnes - Darvas Ágnes: Példatár az emberalak-ábrázolás és a
vizuo-motoros koordináció diagnosztikus értékeléséhez
ELTE BGGYTFK Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézet
A vizuo-motoros koordináció próbái (2. bekezd.)
12. F. Sedlak, B Sindelar: „ De jó, már én is tudom”
BGGYTF 3. Kiadás (12. old. 2. sor)
13. Szemelvények a tanulási zavarok köréből
szerk.: Dr Torda Ágnes TK. Bp. 1992.
H. Bauer: A primer észlelési folyamatok fejlődése (114. O.)
14. Az intelligencia mérése Szerk. Kun Miklós - Szegedi Márton
Akadémiai Kiadó Bp. 1996
A MAWGYI-R alkalmazása (264. Old.)
15. Az intelligencia mérése Szerk. Kun Miklós - Szegedi Márton
Akadémiai Kiadó Bp. 1996
A MAWGYI-R alkalmazása (269. Old.)
|
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és
segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika
Kérem az ingyenes próbát!
Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi
eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina
Kérem az ingyenes próbát!
A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert
már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna
Kérem az ingyenes próbát!
Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és
diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt
idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka
Kérem az ingyenes próbát!
Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök
által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az
összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én
elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné
Kérem az ingyenes próbát!
Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s
a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is
elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné
Kérem az ingyenes próbát!
Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia
problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia
Kérem az ingyenes próbát!
A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2.
osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az
biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a
véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos
gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit
Kérem az ingyenes próbát!
Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én
tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is
használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval
csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta
Kérem az ingyenes próbát!
Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen
elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat.
Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel,
vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati
Kérem az ingyenes próbát!
Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal,
nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is
szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné
Kérem az ingyenes próbát!
Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek,
aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit
elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a
sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi
problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter
Kérem az ingyenes próbát!
|