Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt



Próbálja ki!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Önnek!

Töltse le a
Varázsbetű Diszlexia Programcsalád telepítőjét, használja a programokat négy napig ingyen, és döntsön utána!

 


8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló, ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"
című cikkünket!

Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.


Adjon egy esélyt gyermekének!

Rendelje meg a Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra

89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és "Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!



 

Szekeresné Bucsy Piroska: Egy beszédben akadályozott gyermek komplex esetfeldolgozása, a vizsgálati dokumentáció elemzése, a következtetések megfogalmazása

Receptív beszéd vizsgálata

• Vissza • Fel • Tovább •

 

A beszédzavar szenzoros tüneteit a beszédészlelés és megértés problémái jelzik.
„Az auditív észlelési és beszédmegértési zavarok feltárásánál legátfogóbb vizsgálati módszere a hazai diagnosztikai gyakorlatban széles körben elterjedt, Gósy-féle GMP teszt. A beszédészlelési képesség rendszerét sokoldalúan tárja fel, az egyéni diagnosztikus profil a terápiás munkához hasznos segítséget nyújt.” (6)

GMP vizsgálat eredményei:  (9, 10 sz. melléklet GMP vizsgálati anyag)

                        2002. 01. 
GMP 2            60%
GMP 3            70%
GMP 4            50%
GMP 5            50%
GMP 7            0 
GMP 8            jó rendezettség 3 szó
GMP 9            jó rendezettség 4 kép
GMP 10          70%
GMP 11          2 szó
GMP 12          60%
GMP 13          nem egyértelmű,
GMP 14          gyenge

2003.05
80%
90%
80%
80%
0
jó rendezettség 3 szó és 1 szinonim
jó rendezettség 6 kép
90%
4 (2-2) szó
80%
szem: bal, kéz: bal, láb: bal,
gyenge

A GMP vizsgálat eredményeiből is láthatjuk, hogy T-nél beszédészlelési-beszédmegértési elmaradás tapasztalható. A közel egy éves logopédiai terápia eredménye is leszűrhető a 2003. májusi eredményekből a 2001. januárihoz viszonyítva, azonban még ez sem éri el több területen az életkori átlagokat. Ha százalékos arányban nézzük az akusztikai, fonetikai szintek eredményeit, a javulás átlagosan 20%.
Az első és a kontrollvizsgálatban is megfelelő volt a gyermeknél a szókincsaktivizálás, a szövegértés és a mondatértés részfeladatai, valamint a rövidtávú vizuális emlékezete.
 
A GMP feladatsorból a beszédhangok megkülönböztetése (egy jegy eltéréssel) részfeladatot csak a második vizsgálatnál végeztem el. Az első vizsgálat során egyértelművé vált a részeredmények áttekintése után, hogy nem fogok reális eredményt kapni. (A hallásvizsgálat eredménye igazolta is feltételezésemet).
A DPT hallási differenciálás képek segítségével feladatnál a képek segítették a felismerésben, de jelentős mennyiségű hibát nem vétett.  (vonal-fonal, toboz-doboz)
A 2003 05.-i eredmény:  / 11 sz. melléklet GMP teszt )
A beszédhangok megkülönböztetésénél 6 hibát ejtett. Közülük 1 a nazilu-naziru
l-r differenciálás. (Az l hangját a tanévben automatizáltuk, r hangja még nincs.)
5 hibát a magán-és mássalhangzók időtartamának megkülönböztetésében vétett.
Mielőtt ezeket a feladatokat elkezdtük volna, bevezetésként értelmes szavakat adtam meg, itt is a tol-toll, a hal-hall, a nyúl-nyul szavak megkülönböztetése jelentett számára problémát. Ennek ellenére bíztató jel, hogy az első ib-íb hangsor után, amikor azt mondta, hogy ez egyforma, megkérdezte: "a gyorsaságban is mondjam, hogy jó-e?” Miután rákérdeztem, ezt hogy érti, azt a választ adta, hogy az egyiket gyorsabban mondtad. Ebből azt a következtetést vontam le, hogy a magánhangzók időtartamát érzékeli, feladatban ezeket még azonban nem tudja alkalmazni. A terápiában azonban erre már lehet támaszkodni.  
”A beszédészlelési és beszédmegértési folyamat alapja az ép hallás, vagyis ha a hallás nem ép, akkor a ráépülő folyamatok sem működnek megfelelően. A halláskárosodás típusa és mértéke, továbbá a fennállás ideje nagymértékben befolyásolja a percepciós folyamatok fejlődését és működését. Az átmeneti hallászavarok rendeződnek, de a háttérben, rejtve állandósulhatnak a beszédészleléssel, vagy megértésével kapcsolatos gondok.” (7)

A T-nél szinte állandósult, folyamatos felső légúti megbetegedések komoly rizikófaktorok a beszéd percepciós működések kisebb-nagyobb zavarainak kialakulásában. A kisfokú 20 dB-es átmeneti halláscsökkenés következtében a beszédhangok és hangkapcsolatok akusztikai kulcsainak téves, illetőleg bizonytalan észlelése azonosítási és feldolgozási problémákat idézhet elő már az alapvető hallási folyamatban.

A Peabody passzív szókincs teszt (2003.05)  képeit érdeklődéssel figyeli. T. életkorához viszonyítva fejlett szókinccsel - 9 éves szint - rendelkezik.
A teszt felvétele után kíváncsiságból, és bizonyos mértékig hitetlenségből rákérdeztem egy-két szóra, hogy szerinte mit jelent, esetleg honnan tudja.
Pl.: Vegyész - kísérletezik, hüllő - "szoktam nézni állatvilág féléket, és ott mondják, hogy a krokodil egy hüllő" , elhagyatott - nincsen szülője, elkóborolt, vagy kifogadták"
Válaszai, indokai szinte tökéletesek, megfogalmazásában azonban fogalmi pontatlanság és grammatikai hibák is felfedezhetők. (12. sz. melléklet Peabody szókincsvizsgálati teszt)

Grammatikai teszt
Miután spontán beszédében nem túl nagy gyakorisággal ugyan, de felfedezhetők grammatikai hibák, a Csányi Yvonne által összeállított Grammatikai tesztet is elvégeztem. (13 sz. melléklet)
A tesztben maximális pontszámot ért el, tehát feladathelyzetben mondatok kiegészítésénél ügyel a megfelelő grammatikai szerkezetekre, ami spontán beszédében még nem minden esetben tökéletes. Más szempontból (főnévi allomorfok) egy hibát ejtett: ló- lót.

• Vissza • Fel • Tovább •

 

Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika

Kérem az ingyenes próbát!



Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina

Kérem az ingyenes próbát!


A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna

Kérem az ingyenes próbát!


Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka

Kérem az ingyenes próbát!


Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné

Kérem az ingyenes próbát!


Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné

Kérem az ingyenes próbát!


Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia

Kérem az ingyenes próbát!


A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2. osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit

Kérem az ingyenes próbát!


Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta

Kérem az ingyenes próbát!


Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat. Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel, vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati

Kérem az ingyenes próbát!


Ez tényleg megéri!
Molnárné Szűcs Andrea

Kérem az ingyenes próbát!


Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal, nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné

Kérem az ingyenes próbát!


Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek, aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter

Kérem az ingyenes próbát!

 

Kazal Kolos (ügyvezető)
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.

Telefon:87/482-155, Mobil:  30/227-06-91, Fax: 87/482-155

e-mail:
 info@varazsbetu.hu
 

 Varázsbetű - Diszlexia otthon     Diszlexia teszt     Diszlexia Fórum     Diszlexia Info 

Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt