8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia
leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.
Adjon egy esélyt gyermekének!
Rendelje meg a
Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra
89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és
"Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!
|
Szekeresné Bucsy
Piroska:
Egy beszédben akadályozott gyermek komplex esetfeldolgozása, a vizsgálati dokumentáció elemzése,
a következtetések megfogalmazása
Expresszív beszéd vizsgálata
Az
artikuláció vizsgálata
Magas,
kupola alakú szájpadlás.
2002. 01.
l
= j
r = j
s = préselt, erősen torz lat. s
zs = préselt, erősen torz lat. zs
cs = préselt, erősen torz lat. cs
ö = o
ü = u
Hangszíne nasalis
Beszédritmusa akadozó, légzéstechnikai problémái vannak |
2003.05
r
= l
a kialakított hangok nehezen automatizálódtak
légzéstechnikai problémái továbbra is fennállnak |
A szó
hangtani szerkezetének vizsgálata mutatja, hogy nem tapasztalható a
beszédhangok, vagy szótagok sorrendjének következetes felcserélődése.
(2. 3. 4. sz. mellélet a Logopédiai vizsgálatok anyagából)
Összefüggő beszéd és kifejezőkészség vizsgálata
2002 01.
Eseményképről először felsorolást ad. Képolvasásának elemzése mutatja,
hogy a szófajok közül a legtöbbször a főnevet és az igét használja.
Tőmondatot gyakrabban, bővített mondatot ritkábban, összetett alárendelt
mondatot nem használ. Összefüggést nem fogalmaz meg.
Itt még az összefüggő beszéd vizsgálata bizonyos mértékű elmaradást
mutat, a kifejezőkészség elmaradásáról, szómegtalálási -, aktivizálási
nehézségről, a mondatalkotás alacsony színvonaláról árulkodik.
Spontán beszédében helytelen mondatszerkesztés, agrammatizmus
felfedezhető.
2003. 01.
A használt szófajok köre bővült. Bővített és összetett mondatot fogalmaz
meg. Rávezető kérdés segítségével egyszerű összefüggést felismer,
megfogalmaz. Határozott névelő, valamint helytelen igekötő használata
előfordul.
Egy esetben javított: várt épít - várat épít
A képolvasásnál lassú, "töpreng" megfelelő passzív szókincse mellett
szómegtalálási nehézségei vannak. (5 sz. melléklet)
Spontán beszédében még előfordul helytelen mondatszerkesztés, helytelen
szóhasználat. A folyosóról meghallotta a hangomat, és a következőket
mondta az óvónőnek: „Ez a Piroska néni szava volt.” „Tegnap a testvérem
lázas lett. Tudod, olyan láza volt, amikor sokat kosárlabdázott, és
attól lett.”
„Ezt Piroska néni tetszett idehozni?”
Az óvodai csoportban és kétszemélyes kapcsolatban is rengeteget beszél.
A szülők elmondása szerint felnőtt társaságban is szeret mesélni,
sokszor olyan hasonlatokat is használva, melyeket maga talál ki.
2003. 05.
Képolvasása, mondatfűzése szerkezetileg már sokkal színesebb.
"Itt egy öreg néni, akit egy kisfiú átkísér. A kutya pórázon van,
sétáltatja a gazdája. E sorompó zöldet jelez az átkelőknek. Egy néni meg
a telefonfülkében telefonoz, megbeszéli a randiját a barátjával."
A jelzőlámpát nevezi sorompónak. (főfogalom alá helyezés)
telefonoz - telefonál helytelen szószerkezet
Spontán beszéd „Véletlenül a mami kiengedte a gyöngytyúkot. A tojóhely
mellett is volt egy ól, egy nyúlól és alatta rejtőztek a tyúkok. De én
nagyon jó tyúkfogó vagyok. Van a mamámnak két kakasa egy fehér, meg egy
barna. De a fehér úgy csíp, üldözi a barnát. Olyat szoktam vele
játszani, hogy rúgjuk a kerítést az meg csípi a cipőnket.”
T. jóval hosszabb meséjéből ragadtam ki ezt a rövid részt, ami jellemzi,
hogy tartalmilag és szerkezetileg is milyen a spontán beszédben való
közlése. Egy témakörön belül marad, de gondolatilag kicsit csapong.
Grammatikai szerkezetében egy mondatában nem egyezteti a cselekvés
személyét és számát.
Meixner szókincsvizsgálat
az aktív szókincset vizsgálja, 30 főnevet ábrázoló kép segítségével. (6.
sz. melléklet)
A vizsgálati eredménye:
Össz. idő: 4 perc 49 mp
Össz hiba: 23
A részidők a három elmondás során változtak. Második
elmondásnál több időt vett igénybe, míg a harmadiknál kevesebbet, mint
az elsőnél. A hibaszám folyamatosan, de nem egyenletesen csökkent.
Jellemzően az egy főfogalom alá tartozó szavakat cserélte fel. Kolbász -
szalonna, sonka, szegfű- rózsa, (a rózsa nem a felsoroltak közül való)
orgona-szegfű, festék-ecset,
Harmadik utánmondásnál sem jutott eszébe a szegfű, de az első hangot már
tudta, sziszegve törte a fejét, majd közölte - " én nagyon feledékeny
vagyok"
A feladat végén a következőket mondta: " Az orgonát én nagyon
elfelejtem. Azt is tudom miért, mert sok más virággal egyesült."
Megjegyezném azonban azt is, (a vizsgálatnak ugyan nem célja, de
figyelmeztető jel) hogy egy alkalommal az első képsor utolsó képével
kezdett volna, egy alkalommal az első sor után a másodikat balról jobbra
akarta kezdeni, és egy alkalommal sort ugrott volna.
A szeriális felfogás és kivitelezés, valamint az auditív és verbális
emlékezet vizsgálata.
T.
édesanyja a gyermek beszédfejlődésével kapcsolatban említette, hogy sok
érdekes szava volt. Példáiból kiderült, hogy ezek szórövidülés,
távhasonulás, zöngésítés, illetve zöngétlenítés. Előfordulási
gyakorisága, valamint ideje (bizonyos szavak zöngésítése, zöngétlenítése
kivételével, mely magyarázható hallási problémáival is) nem volt olyan
mértékű, hogy az kórosnak tekinthető lenne. A GMP tesztben a szeriális
észlelése 90%, azonban a rövidtávú verbális emlékezet vizsgálatánál
gyenge teljesítményt nyújtott. Ezért döntöttem a vizsgálat elvégzése
mellett. (7 sz. melléklet a Logopédiai vizsgálatokból)
A, Hangeffektusok, valamint azok sorozatának felfogása és
kivitelezése
1. Hangeffektusok egyéni felfogása és kivitelezése jó.
2. Két esetben, egy két- és egy háromtagú sorozatnál téveszt, mindkét
esetben az elsőnél és azonnal rá is jön a tévesztésére.
B, Beszédhangok sorozatának felfogása és kivitelezése hibátlan.
C, Szavak sorozatának felfogása és kivitelezése
az első négyszavas sorozatnál a fésű helyett vésőt értett, de a feladat
szempontjából ez ebben az esetben elfogadhatónak tekintettem.
Az ötszavas sorozatok esetében mindkét alkalommal a második szót
kihagyta.
D, Mondatemlékezet vizsgálata (részlet a Preferből)
A 8. mondat kötőszavát kihagyja a többi tökéletes.
(Nyilvánvalóan a jelentéstartalommal bíró 11 szavas mondatot jobban
megjegyzi, mint az egymástól független sorban elhangzó öt főnevet, vagy
igét, melyek között nincs összefüggés)
A PPL vizsgálati módszer
képet ad arról, hogyan birtokolja a gyermek a nyelvet. Elősegíti, hogy a
mindennapi beszédben, de még a logopédiai terápia során is nehezen
megmutatkozó viszonylag finom nyelvtani eltérések felszínre kerüljenek.
A PPL teszt eredménye: (8. sz. melléklet PPL Nyelvfejlődési
szűrővizsgálat)
1. A névutó használatát vizsgálta az irányhármasság és a hely
függvényében.
A 15. Honnan veszem el a zöld kört? Közül helyett közötte
A többi válasz helyes.
2. A főnévi allomorfok vizsgálata.
A feladatban a magyar főnévi ragozási rendszer különböző nehézségű
főtípusainál tárgyragot, többes számot vagy mindkettőt kell használni. A
módszer a magyar gyermek nyelvtani fejlettségére különösen érzékeny.
T. egyetlen helytelen választ a Miket visz a fiú? - kérdésre adott.
Halat, meg egy vödör vizet.
3. A helyragok vizsgálata.
A 2. és 3. kérdésre a következő válaszokat kaptam.
2. Hová teszem a piros kört? A pohár aljára.
3. Hol van a piros kör? A pohár tetején, vagyis az alján.
Bár minden teszt felvételénél és értékelésénél szigorúan a tényekre kell
támaszkodnunk, megjegyezném, hogy szerintem T-t a felfordított pohár
helyzete bizonyos mértékig megzavarta. Látszik ez abból is, hogy a 3.
válasznál az alja és a teteje is szerepel. Egyéb helyzetben azonban
(Hová teszem a tányért? - asztalra. Hol van a tányér? - asztalon. Hová
teszem a kiflit? - tányérra. Hol van a kifli? - a tányéron.) helyes
helyhatározó ragokat használ.
A PPL szűrővizsgálat alapján a gyermek nyelvfejlődési elmaradást nem
mutat.
|
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és
segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika
Kérem az ingyenes próbát!
Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi
eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina
Kérem az ingyenes próbát!
A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert
már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna
Kérem az ingyenes próbát!
Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és
diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt
idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka
Kérem az ingyenes próbát!
Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök
által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az
összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én
elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné
Kérem az ingyenes próbát!
Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s
a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is
elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné
Kérem az ingyenes próbát!
Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia
problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia
Kérem az ingyenes próbát!
A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2.
osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az
biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a
véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos
gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit
Kérem az ingyenes próbát!
Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én
tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is
használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval
csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta
Kérem az ingyenes próbát!
Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen
elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat.
Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel,
vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati
Kérem az ingyenes próbát!
Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal,
nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is
szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné
Kérem az ingyenes próbát!
Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek,
aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit
elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a
sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi
problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter
Kérem az ingyenes próbát!
|