Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt



Próbálja ki!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Önnek!

Töltse le a
Varázsbetű Diszlexia Programcsalád telepítőjét, használja a programokat négy napig ingyen, és döntsön utána!

 


8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja

"A 10 legsürgősebb tennivaló, ha gyermeke tanulási problémákkal küzd!"
című cikkünket!

Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.


Adjon egy esélyt gyermekének!

Rendelje meg a Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra

89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és "Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!



 

Szekeresné Bucsy Piroska: Egy beszédben akadályozott gyermek komplex esetfeldolgozása, a vizsgálati dokumentáció elemzése, a következtetések megfogalmazása

Előszó

• Fel • Tovább •

 

 Hazánkban ma a logopédiai tevékenység legkülönbözőbb szervezeti formáival találkozhatunk, kezdve az önállóan működő logopédiai,- beszédfejlesztő általános iskolákkal, a többségi általános iskolák, óvodák mellett működő logopédiai csoportokkal, a Nevelési Tanácsadók szervezeti keretein belül működő, óvodákban, iskolákban kihelyezett foglalkozásokon, az utazó logopédiai hálózaton keresztül a jobbára teljesen elszigetelten dolgozó logopédusokig. Nem ritka ma az egyéni vállalkozások formájában történő ellátás sem. A logopédiai ellátás országos lefedettsége is rendkívül változó képet mutat.
Úgy gondolom, logopédiai munkám környezete nem elhanyagolható tényező a terápiás munka előkészítése, folyamata és sikere szempontjából.
Lakóhelyem 13000 lélekszámú kisváros, három általános iskolát, három óvodát, és egy középiskolát tart fenn. Tizenhat évvel ezelőtt az akkori feltételek mellett Nevelési Tanácsadót hoztak létre 3 fővel. Jelenleg ez a létszám hét főre emelkedett. (1 fő pszichológus, 2 fő pszichopedagógus, fejlesztő pedagógus, 1 fő szociálpedagógus, fejlesztő pedagógus, 3 fő logopédus.) Szervezett, jól működő teamben dolgozunk. Minden óvodában kihelyezett logopédiai, és fejlesztő pedagógiai ellátás folyik. A logopédus, fejlesztő pedagógus párjával évek óta azonos óvodát lát el. (Minden év szeptemberében a logopédiai vizsgálatokon kívül minden óvodai nagycsoportban egy általunk összeállított tájékozódó jellegű szűrést végzünk. (Testséma, téri tájékozódás, szem-kéz koordináció, mozgásállapot, számfogalom fejlettsége). Az értékelés után szükség esetén egyéni vizsgálatra kerül sor, legtöbb esetben DPT vagy Sindelár szűrővizsgálatokkal. Mozgásvizsgálat esetén az Alapozó terápia mozgásvizsgálati anyagát használjuk. A közös értékelés után kerül sor a fejlesztés területeinek, irányának meghatározására, a terápiák megkezdésére.
Ambuláns ellátásban a 3 év alatti, vagy nem intézményes keretek közt nevelkedő, valamint az óvodás korú, súlyos beszédhibás, esetleg dadogó, vagy diszfóniás gyermekek részesülnek. Az általános iskolás tanulók pszichológiai ellátása, egyéni vagy kiscsoportos fejlesztése a Nevelési Tanácsadóban történik. A vidéki gyermekek ellátását lakóhelyükre való kiutazással oldjuk meg ott, ahol az ellátáshoz szükséges megfelelő hátteret tudja az intézmény biztosítani. Ahol ez nem lehetséges, onnan a szülők behozzák a gyermekeiket.
A tanácsadóban heti rendszerességgel közös esetmegbeszéléseken részletesen tájékozódunk, tájékoztatunk, "együtt gondolkodunk" egy-egy eset kapcsán a kollégákkal.
A logopédia területén törekszünk bizonyos mértékű "szakosodásra". Logopédus kollégáimmal évente legalább kétszer - közös kezdeményezésünkre - ellátogathatunk egymás óvodáiba, és a logopédiai szempontból problémásnak minősülő esetekben szintén közösen keressük a fejlesztés lehetőségeit, további útját.
Tudom, hogy a Nevelési Tanácsadókban ez a fajta szervezeti felépítés nem egyedülálló, de mindenképpen pozitív az egységesebb szemlélet, elfogadás, a terápiás munkák kimenetelét illetően.
A sikeres preventív munkánkhoz elengedhetetlen a védőnői hálózattal, gyermekorvosokkal való jó munkakapcsolatunk, ennek eredményeként több gyermeket már óvodás kora előtt is ismerünk, tanácsadásra, esetleg fejlesztésre járt hozzánk. Kifejezetten jó a kapcsolatunk az óvónőkkel, igyekeznek a munkánkat is segíteni azokban az esetekben, ahol a szülő nem válik partnerré. A gyermekkel kapcsolatos megfigyeléseiket, észrevételeiket megosztják velünk, ami jelentős segítség a terápiás munkában, és előre lendíti a közös munkát is.
Abban az óvodában, ahol logopédiai foglalkozásaimat tartom, ma már mindegyik óvónő részt vett fejlesztő pedagógiai tanfolyamon is. Ennél fogva egyfajta szemléletváltozás tapasztalható. Egyéni terápiákat nem végeznek, azonban a foglalkozásaikba beépítik a tanultakat, együttműködésünk speciálisabb, biztosabb alapokra épül.
Hat éve az Alapozó mozgásterápiás elvek alapján két óvodás és két iskolás csoportnak tarthatunk foglalkozásokat. A csoportokat közösen vezetjük azzal a kolléganővel, akivel a Nevelési Tanácsadóban és az óvodában is párban dolgozunk.

Előszavamban azért gondoltam, hogy a munkakörülményeimet, lehetőségeimet igyekszem röviden vázolni, mert egyrészt nem egyedül foglalkozom az írásomban esetként feltárt gyermekkel, valamint azért is, mert meggyőződésem, hogy a kollektív munka hatékonysága rendkívüli fontossággal bír mind a gyermek, mind a vele foglalkozó pedagógus számára.

• Fel • Tovább •

 

Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika

Kérem az ingyenes próbát!



Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina

Kérem az ingyenes próbát!


A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna

Kérem az ingyenes próbát!


Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka

Kérem az ingyenes próbát!


Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné

Kérem az ingyenes próbát!


Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné

Kérem az ingyenes próbát!


Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia

Kérem az ingyenes próbát!


A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea

Kérem az ingyenes próbát!


Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2. osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit

Kérem az ingyenes próbát!


Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta

Kérem az ingyenes próbát!


Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat. Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel, vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati

Kérem az ingyenes próbát!


Ez tényleg megéri!
Molnárné Szűcs Andrea

Kérem az ingyenes próbát!


Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal, nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné

Kérem az ingyenes próbát!


Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek, aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter

Kérem az ingyenes próbát!

 

Kazal Kolos (ügyvezető)
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.

Telefon:87/482-155, Mobil:  30/227-06-91, Fax: 87/482-155

e-mail:
 info@varazsbetu.hu
 

 Varázsbetű - Diszlexia otthon     Diszlexia teszt     Diszlexia Fórum     Diszlexia Info 

Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt