8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia
leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.
Adjon egy esélyt gyermekének!
Rendelje meg a
Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra
89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és
"Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!
|
A gyerekek nem veszik poénra a relaxációt
Balatonfűzfőn a diszlexiás diákok felmenthetők az írásbeli dolgozatok alól
Csaknem százötven diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás diák tanul a
balatonfűzfői Öveges József középiskolában. Eddig két évfolyam érettségizett, a
végzősök döntő többsége tovább tanul.
- Hogy mi a legnagyobb különbség egy sima iskola meg az Öveges között? - kérdez
vissza a tizenkettedik évfolyamos Kató Beáta, a balatonfűzfői Öveges József
középiskola egyik speciális diszlexiás osztályának tanulója. - Az általános
iskolában az egyik tanárom hátraültetett az utolsó padba. Azt mondta, hülye
vagyok a tanuláshoz, nekem úgyis hiába magyarázza az anyagot. Pedig csak
diszlexiás vagyok. Itt Balatonfűzfőn soha senki nem gúnyolt ki, a tanárok és az
osztálytársaim is elfogadtak olyannak, amilyen vagyok. Imádok idejárni.
A diszlexia, a diszgráfia és a diszkalkulia veleszületett vagy korai
gyermekkorban szerzett rendellenesség, amely miatt a gyerek képtelen az
olvasást, az írást és a számolást a szokott módon elsajátítani. Az oktatásban a
legtöbb gondot a térbeli tájékozódási hiba, a rossz ritmusérzék, a betűtévesztés
és betűcsere, valamint az emlékezettel kapcsolatos problémák okozzák. A Veszprém
megyei önkormányzat fenntartásában működő Öveges József Szakképző Iskola,
Gimnázium és Kollégium 2000 óta indít speciális diszlexiás osztályokat. Jelenleg
három olyan középiskola van az országban - Balatonfűzfő mellett egy-egy
Budapesten és a Tolna megyei Gyönkön -, ahol különálló osztályokban készítenek
fel diszlexiás gyerekeket az érettségire és a továbbtanulásra.
- Óriási az igény erre a speciális képzésre - szögezi le Turi Sándor, a 700
tanulót oktató fűzfői középiskola igazgatója. - Jelenleg négy évfolyamon nyolc
diszlexiás osztályunk van, ebből két tanulócsoportban szakiskolai, a többiben
pedig gimnáziumi képzés folyik. Bár csaknem százötven diszlexiás gyereket
oktatunk, még így is kétszeres a túljelentkezés az iskolánkba. Az első két
diszlexiás osztály 2004-ben és tavaly érettségizett: 3,4-es átlageredményük azt
mutatja, jó úton járunk.
Eddig - két tanuló kivételével - az összes diszlexiás gyerek sikeresen maturált
a fűzfői iskolában. Az igazgató elmondta, a tavaly életbe lépett érettségi
reformok után az öszszes végzős a középszintű érettségit választotta, ami az
egyetemi slágerszakokra való bejutáshoz ugyan kevés, de bőven elegendő számos
főiskolai szak eléréséhez. Az egykori diszlexiás diákok közül a legtöbben a
különböző felsőoktatási intézményekben tanítónak, agármérnöknek,
környezetvédelmi mérnöknek, informatikusnak, szociális munkásnak tanul.
- Mindez komoly szakmai sikernek számít, aminek számos összetevője van - mondja
Kertayné Kőrösi Zsuzsanna, az iskola diszlexiás munkaközösségének vezetője. - Az
egyik legfontosabb, hogy a 62 fős tantestületből 55-en vettek részt olyan
tanfolyamokon, amelyeken elsajátíthatták a diszlexiás gyerekek speciális
képzésének módszertanát. A tanárok képesek feltétel nélkül elfogadni ezeket a
gyerekeket, ami azért különösen fontos, mert szinte az összes diszlexiás diákunk
mentális sérülésekkel érkezik az általános iskolából: általában gátlásosak,
önbizalom-hiányosak, önértékelési zavarokkal küszködnek.
Bár a képzés a fűzfői gimnáziumban is négy évig tart, a diszlexiás osztályokban
a "kevesebb, gyakran több" elvre építve a lényegre koncentráló tanítási módszert
alkalmazzák. A tempó valamivel lassabb, mint egy hagyományos középiskolában, a
pedagógusok előre megírt vázlatokkal segítik a diákokat, a számonkérés pedig
leginkább élőszóban történik. Egyedülállónak számít a diszlexiás osztályok
órarendjében a heti három alkalommal megtartott úgynevezett relaxációs óra.
Ezeken az órákon egy speciális hang-fény készülék segítségével próbálják oldani
a diákok belső feszültségét.
- A gyerekek által csak agyturkásznak nevezett gép, amely egy komputerből, egy
speciális szemüvegből és egy fejhallgatóból áll, hang- és fényimpulzusokkal
stimulálja az agysejteket, amivel elősegíti az agytevékenységet - mondja
Kertayné Kőrösi Zsuzsanna. - A heti háromszori 15-25 perces audiovizuális
stimuláció csökkenti a diákok fáradékonyságát, segíti a hatékonyabb és gyorsabb
tanulást, oldja a tanulók szorongását. Méréseink szerint a relaxációs órák akár
30 százalékos teljesítménynövekedést is eredményezhetnek.
Az általunk megkérdezett tanulók szeretik a relaxációs órákat. Mint elmondták,
senki nem veszi poénra a dolgot, mert rájöttek, hogy valóban segít nekik.
- A másik nagy segítség, hogy a diszlexiás osztályokban helyesírásból, sőt az
írásbeli dolgozatok alól is kérhetünk felmentést - mondja a végzős Lajosfalvi
Péter. - Az írásbeli érettségi is helyettesíthető egy plusz szóbeli felelettel.
Egyetlen dolog miatt aggódunk: itt mindannyian valósággal burokban élünk, ám
szeretnénk tovább tanulni, azt viszont csak remélni tudjuk, hogy egy főiskolán
is ugyanolyan türelmesek lesznek velünk, mint Balatonfűzfőn.
|
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és
segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika
Kérem az ingyenes próbát!
Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi
eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina
Kérem az ingyenes próbát!
A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert
már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna
Kérem az ingyenes próbát!
Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és
diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt
idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka
Kérem az ingyenes próbát!
Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök
által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az
összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én
elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné
Kérem az ingyenes próbát!
Ragyogónak tartom a program-csomagjukat. Pedagógus vagyok, s
a megtekintés után ajánlottam a tanítványaim szüleinek. A kollégáim is
elragadtatással nyilatkoztak a tartalmáról.
Dorcsinecz Jánosné
Kérem az ingyenes próbát!
Laikus szülőként úgy gondolom, hogy a diszlexia
problémájával küzdő gyerekeknek nagy segítségére lehet ez a program.
Nagy Szilvia
Kérem az ingyenes próbát!
A program fantasztikus és gyermekeim javát fogja szolgálni!
Fekete Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Nagyon-nagyon tetszik ez a gyakorló anyag! Én ált. isk. 1-2.
osztályában tanítok olvasni, írni, és csak gratulálni tudok ehhez a munkához! Az
biztos, hogy tanítványaimnak és iskolámnak javasolni fogom a vásárlást! Az a
véleményem, hogy nem csak diszlexia kezelésére, hanem teljesen átlagos
gyerekeknek is igen jó gyakorlást biztosít ez a sokszínű feladatsor!
Csányi Judit
Kérem az ingyenes próbát!
Mi nyáron vettük meg a programot, és nagyon szeretjük:) Én
tanítok is iskolában elsősöket, nekik is megvette az iskola, és órán is
használjuk, valamint több tanítványomnak megvan már otthoni gépen is, szóval
csak ajánlani tudom komplexitása miatt.
Dytta
Kérem az ingyenes próbát!
Kedves Kolos! Most találkoztam a fórummal, szívesen
elmondom, hogy két éve használjuk az iskolában kolléganőmmel a programokat.
Évente legalább 50 gyermek ismerkedik a segítségeddel az olvasás örömeivel,
vannak kiemelten kedvelt programelemeink, és rengeteg jó tapasztalatunk.
Pappné Kati
Kérem az ingyenes próbát!
Lányom, Renáta nagyon szívesen "játszik" a programmal,
nagyon leköti Őt. Minden nap újabb és újabb feladatokat fedez fel. Én is
szívesen ülök mellette és figyelem. Nagyon értékes a feladatokkal eltöltött idő.
Vadász Lászlóné
Kérem az ingyenes próbát!
Jó szívvel tudom ajánlani a programot minden kisgyermeknek,
aki nehezen olvas, s már talán nem is szeret; és minden szülőnek, akit
elszomorít gyermeke sikertelensége, kudarcai e téren. A számítógép "varázsa", a
sok vidám grafika, hang elfeledteti a gyermekkel, hogy valójában OLVAS.
Nemcsak kisfiam használja jókedvvel, hanem leányom is, akinek bár semmi
problémája nincs a betűfelismeréssel, az olvasással, de élvezi a "JÁTÉKOT".
Sodics Péter
Kérem az ingyenes próbát!
|