8.900 forint értékű hírlevél most ingyen!
Iratkozzon fel hírlevelünkre, és ajándékba kapja
Iratkozzon fel hírlevelünkre,
és hetente új tanácsokat, információkat, ötleteket kap a diszlexia
leküzdéséhez, gyermeke fejlesztéséhez.
Adjon egy esélyt gyermekének!
Rendelje meg a
Varázsbetű Diszlexia Programcsaládot
otthoni használatra
89.600 Ft
helyett
29.700 forintos
áron, és ajándékba kapja angol nyelvű diszlexia csomagunkat és
"Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához" című
e-könyvünket is!
|
Gyakorlatok
betűtévesztőknek
A diszlexia problémájával küzdő gyerekek közül sokan tévesztik azokat a betűket, amelyek
valamilyen szempontból hasonlítanak egymásra. Ezt homogén gátlásnak
nevezik.
Ez a hasonlóság lehet vizuális (pl.: b-d; f-t; n-m; n-h), lehet
fonetikai, ami azt jelenti, hogy a hangokhoz tartozó artikulációs
mozgások és az általuk létrehozott hangok hangzása hasonlít egymásra
(pl.: g-k; p-t; sz-s).
Néhány betűnél egyaránt megfigyelhetünk vizuális és fonetikai
hasonlóságot (pl.: b-d; m-n).
A hasonlóságon alapuló betűtévesztések oka a homogén gátlás. Ez azt
jelenti, hogy a már említett szempontok alapján hasonló elemek
akadályozzák a tanulást. A hasonló dolgok könnyebben cserélhetők fel,
téveszthetők össze egymással, ezért nehezebb megtanulni, de könnyebb
elfelejteni azokat.
A betűtanításkor a homogén gátlás elkerülése miatt ügyelni kell arra,
hogy a vizuális és a fonetikai hasonlóságon alapuló betűket egymástól
időben távol tanulják a gyerekek. A homogén gátláson alapuló betű-pár
egyik elemét jól begyakoroltatjuk, és csak ezután tanítjuk meg a másik
betűt. Így például a d- betű megtanulása, készség szintre fejlesztése
után több hét is eltelhet, amíg sorra kerül a b- betű. Amikor a d- betűt
tanuljuk, nem olvastatunk b-betűt tartalmazó szavakat, mert így csak
összekevernénk a gyereket. Ha már mindkét betűt biztosan használja,
akkor érdemes olyan szószedeteket, szósorokat összeállítani, amelyekben
a b és d is szerepel.
Akár otthon gyakorolunk, akár az iskolában, ejtsük is ki a hangokat. Így
könnyebben társul a betű a hanghoz, távolabb kerül a hasonló betű vagy
hang egymástól. A különbségek megállapítása, hangsúlyozása segít az
elkülönítésben, az egyedi jellemzők memorizálásában.
Példák-szószedetek a d és a b betű tanulására:
d
ad de
adu adó ide oda
díj kád had dísz
lúd vad tud edz
tüdő dara dugó láda
mond kard dőlt hord
marad divat ladik hódít
kandúr doktor csorda rendőr
b
bő bú
bab bók láb hab
bele bika liba boka
suba bánya bibi bábu
bújik bánik bízik hibás
bádog beteg toboz kabát
ibolya uborka tambura
d-b
dob báj dal bír dől
baba duci béke védő
doboz bödön bádog bácsi
domb bont dönt
madár kóbor derül béget
labda bodza gomba rozsda
|
Sok gyermek szüleinek nevében is KÖSZÖNÖM, hogy ilyen segítséget nyújtanak és
segítenek megelőzni a későbbi kudarcokat. KÖSZÖNÖM!
Hornokné Juhász Erika
Kérem az ingyenes próbát!
Szuper a program, imádják a gyerekek! Sokkal hatékonyabb a gyakorlás, mint bármi
eddig használt módszerrel.
Fülöp Krisztina
Kérem az ingyenes próbát!
A gyerek jól szórakozott a feladatokkal, ez kész csoda, mert
már a haja is égnek áll bármilyen feladattól. A CD számunkra nélkülözhetetlen!
Varga Anna
Kérem az ingyenes próbát!
Csodálatos segítsége diszlexiás, diszgráfiás, és
diszkalkuliás 10 éves gyermekemnek. A diszlexia kezeléséhez hasonló segédeszközt
idáig nem találtunk.
Murányiné Hajnalka
Kérem az ingyenes próbát!
Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök
által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.
Pongrácz Tímea
Kérem az ingyenes próbát!
Logopédusként dolgozom egy budapesti általános iskolában. Az
összes megismert logopédiai program közül szeretném kiemelni ezt, az én
elvárásaimnak leginkább megfelelő, legsokoldalúbb programot.
Balogh Péterné
Kérem az ingyenes próbát!
|