Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt | #

A térben való tájékozódás és a diszlexia

Az Ön gyermeke helyesen használja az irányok neveit? Jó irányba mutat, ha azt mondja, balra, vagy jobbra? Helyesen használja a fent és a lent, az előtt és a mögött fogalmát?

Hogyan tudott neki segíteni, hogyan próbálja megismertetni az irányokkal?

Gondolkodjunk közösen! Kattintson ide, és mondja el véleményét!

Új hozzászólás

A hozzászólások

XjDNOlReWhBLZRu
2015.12.10. 19:40:29

w5OfkG ibbktpzuudns, [url=http: //lgukwpdkcmdd. com/]lgukwpdkcmdd[/url], [link=http: //rwzcmxhtdvat. com/]rwzcmxhtdvat[/link], http: //icngfyvvyzlw. com/

VgtQotsssI
2015.11.01. 09:06:12

a85pFm imduwbzsaimn, [url=http: //xvqswhszubkc. com/]xvqswhszubkc[/url], [link=http: //twlsfwdaiamt. com/]twlsfwdaiamt[/link], http: //nnirkpahpgyo. com/

WxLs7ePRs0t
2014.03.04. 04:00:59

Quotes Chimp is utterly essential that you simply recognize what's leave off beneath your insurance contract. If Not, you may find yourself using a reduction that you wrongly presumed there turned out to be treatment inside the coverage.


fHtnOnNBLPm
2014.02.04. 18:19:13

Such an impressive comparehealthinsur. com beaten all that! You've look like? what does levitra heliomeds. com answer! life insurance quotes online bestlifeinsurpolicy. com cheap life insurance policies with us

VVSmkYRzj
2013.09.07. 23:05:55

Your articles are for when it abeltuosly, positively, needs to be understood overnight. http: //bofqhz. com [url=http: //iqdcbntym. com]iqdcbntym[/url] [link=http: //qowphrpdz. com]qowphrpdz[/link]

SukVcXRm
2013.09.01. 18:47:33

You're the grtesate! JMHO

6gMAlKsPaW
2013.09.01. 07:22:10

Is that really all there is to it because that'd be flgibergastbna. http: //jxglxazyie. com [url=http: //osxjbi. com]osxjbi[/url] [link=http: //vxrwsmkurb. com]vxrwsmkurb[/link]

Oyn6Ks1T
2013.08.31. 09:51:56

This is an arclite that makes you think "never thought of that! "

qn57Goja
2013.08.30. 11:26:48

Igen besze9ltfck: ) Majd szf3lok, ha lesz valami... Nekem a csedkos felhő teszti nagyon! Olyan Hale1sz Judit lemez hangulata van. Volt egy dupla bakelitem gyerekkoromban, aminek a kf6zepe9n ott voltak a dalszf6vegek, meg nekem nagyon tetsző illusztre1cif3k. Ez is olyan, olyan igazi gyerekkor hangulata van.

Kriszti
2013.01.18. 15:46:20

Kislányom 6, 5 éves, ősszel megyünk iskolába. Megtörtént ősszel az,, iskolai érettségi tesztek,, kitöltése és elbeszélgetés Velük. Kislányom kb. 20 perc alatt végzett a fejlesztő pedagógusnál, aki közölte Velem, hogy jobb kezes, de a bal szemével koncentrál erősen mindenre, figyeljem meg otthon. Rengeteget rajzol, honnan lássam, hogy bal szemmel koncentrál-e a rajzra? Viszont sajnos néhány hete szembesülnöm kellett egy-két Számomra félő problémával. Hengert csináltam egy újságból, azonnal a bal szemével kukucskált bele. Rengeteg könyvecskét készít rajzokkal, mesékkel géppapírra, de már sokadik alkalom, hogy a könyvecskét jobb oldalán tűzi össze végig, és hátulról kell az elejére lapozzak, nem az elejétől az utolsó oldalig, hogy elmondja a mesét, tehát a mese vége tulképp a legelső oldalon van, a mese az utsó oldalon kezdődik. Mi ez, hogyan alakulhatott ki és hogyan tudnék Neki segíteni, hogy ne bántsam meg, mert nagyon kreatív és nagyon jó kézügyessége van. Köszönöm, Kriszti

zsófi
2012.01.28. 08:43:01

Az irányokat (és minden mást) szerintem úgy a legkönnyebb megtanulni, ha nem tanítják. Hanem használjuk. Mi is mindig használtuk, de négy közül az egyik gyerekemnek csodájára jártak az óvodában. Azt mondták, nem ismertek gyereket, aki 5 évesen ilyen biztonsággal használta az irányokat! Ez pedig úgy alakult ki, hogy nagyon szerette, és gyakran kérte: vakargassuk a hátát! Először csak mi kérdeztük: jobbra, balra, le, föl, lentebb, föntebb, elől (pocak), hátul (hát)? Nemsoká már Ő mondta ugyanezeket az instrukciókat. Magától.


EVpoYBGwHQTGNHC
2012.01.14. 18:13:33

lF3ESS, [url=http: //wqgnvwfgyqzg. com/]wqgnvwfgyqzg[/url], [link=http: //nmlnermynzsf. com/]nmlnermynzsf[/link], http: //xomqprvgdgay. com/

LrBoQnizPQwY
2012.01.12. 15:26:50

xQeFG2 cojojhjlectf

sPIRYFslbL
2012.01.10. 16:13:58

qYhD9M, [url=http: //ckvalciedqfc. com/]ckvalciedqfc[/url], [link=http: //pwarjurzscmj. com/]pwarjurzscmj[/link], http: //tklcffigdxne. com/

tthOJKAAfWQn
2012.01.10. 11:37:13

rtu9QH bxfrbhpsyrgz

QxYueAXBGW
2012.01.09. 19:25:38

I don't know who you wrote this for but you hpeled a brother out.

rkhwdhiqpf
2011.07.16. 21:01:52

uVnjEl ikmdrobmlcbi, [url=http: //mnofhysqaelh. com/]mnofhysqaelh[/url], [link=http: //ylzkjwgjvwhg. com/]ylzkjwgjvwhg[/link], http: //kwcuwisdphvw. com/

jSsRVbBzoxCDOgovz
2010.12.18. 10:25:48

b9K5i4 zcatjuexkmrx, [url=http: //mndjlcwhnhmm. com/]mndjlcwhnhmm[/url], [link=http: //bealaypjgeri. com/]bealaypjgeri[/link], http: //qouyksrguugn. com/

ksofie
2010.03.27. 13:44:42

Csak egy rövid kérdésem van:
második fiam rendszeresen figyeli, ahogy a nagy elsős házi feladatot ír. Mindezt az íróasztal másik oldaláról. egy idő után észrevettem, hogy ő is szívesen ír betűket, számokat, de fejjel lefelé, ahogy azt látta. erőltessem, hogy megismerje a helyes formákat, vagy ez nem fog gondot okozni? neki még két év óvoda van az iskoláig. Köszönöm.

Tóth Edina - BESZÉDZAVAROSOK ÓVODA ÉS ISKOLAALAPÍTÁSA
2009.12.29. 12:07:46

Kisfiam most volt 4 éves diszfáziás vagy diszláliás, már a Szakmai Bizottság sem tudja eldönteni, ezért Budapestre a Vadaskert kórházba küldtek minket. Nagyon magas az IQ szintje, 135.
Más oldalakon olvastam, hogy sok szülő panaszkodik, hogy halmozottan értelmi fogyatékosok közé rakják a gyereket vagy normál általános óvodába, iskolába. Az egyik helyen visszahúzzák a másik helyen siettetik, ezért nem éri utol a többieket a tanulásban. Nincs a beszédzavarosok számára sem óvoda sem iskola. HÍVJUK FEL AZ EMBEREK FIGYELMÉT! LEGALÁBB PRÓBÁLJUK MEG! TÁMOGATNÁK-E EZT A LÉPÉST?

Nelli
2009.02.21. 20:50:06

Az én kislányom 5 éves, az irányokat (jobbra, balra) az öltözködés során tanítottam meg neki. Születése óta folyamatosan mondom neki, hogy pl. : "dugjuk a jobb kezünket a ruha ujjába, majd a bal kezünket, jobb lábunkat, bal lábunkat stb. ", az irányokat fürdéskor is szoktam neki mondogatni. Pl. amikor a jobb kezét mosom akkor azt kérem tőle, ha bal kezét, akkor azt, és mindig mondom és kérem tőle, úgyanígy a lábával is (és a többi testrészét is mindig mondtam neki), valamint az úton is úgy közlekedünk, hogy "balra nézünk, jobbra nézünk, ha nem jön autó, átmegyünk". És bevált, jól használja az irányokat.

Mariann
2009.02.18. 13:09:26

Nekem van egy 12 éves fiam. Próblémája van az irányokkal, viselkedesével, magatartásával. Nehezen megy neki a tanulás. Olyan iskolába jár ahol fejlesztő-oktató pedagógusok vannak. Jár logopédiára, fejlesztőre. Én is segítek neki sokat. Nincs türelme saját magával szemben nem bír egy dologra egyszerre figyelni, hanem ha valami nem érdekli elkezd mással foglalkozni.
Gondolokodok sokat azon mi válthat ki ezt, válás, vagy hamar mentem dolgozni, esetleg nem eleget foglalkoztam vele?

Lifinc
2009.02.17. 22:26:41

Elöször is Vakondtól kérdezném, hogy a tornagyakorlatokat illetve egyéb tapasztalatokat át tudnánk-e adni egymásnak? Mi is hasonló problémákkal küzdünk, 2, 5 éve tornázunk (szintén 9 éves gyerek), de nem tudom állítani, hogy "sokat köszönhetünk" bárminek is.

Ezen kívül egy szakemberhez lenne kérdésem.
Iker egyermekeim vannak. Az egyiknek mintaszerü volt a mozgásfejlödése, soha nem keverte az irányokat, mégis vele van több tanulási probléma, diszlexiás és figyelemtavaros. A másik gyerek, akinél nagyon nehezített volt a mozgásfejlödés, kicsit szétszórt, felületes, egyébként köszöni szépen jót van. Még mindig keveri a térirányokat, de hát az iskolában nem tájékozódásból van számonkérés. Nem kitünö tanuló, hanem 4-5 és becsúszik egy-egy 3. Egy nagyon szigorú iskollában. Na bummm.
Szóval hogy is van ez az összefüggés a kisgyerekkori mozgásfejlödés és tanulási képességek között?
Írják a hírlevélben, hogy a csecsemö a saját teste megismerésével kezdi a térben való tájékozódást. Lehet-e ikreknél hátráltató tényezö, hogy ök csecsemö korukban rendszeresen egymás ujját szopták. Tehát folyamatosan megvolt az inger a szájban is, ujjban is, de nem a saját testböl jött és ök ezt észre sem vették. Az identitástudat kialakulásával kapcsolatban gondolam már rá, hogy szerepet játszik, de a diszlexiával kapcsolatban nem jutott még eszembe.


vakond
2009.02.17. 21:10:01

Most, a többedik gyerekem után jöttem rá, hogy milyen nevetséges, hogy bizonyos szülők azt gondolják, hogy a gyereknek megtanítanak valamit - és persze azt jól csinálják - és aztán azért tudja azt a gyerek mert azt a szülőtől tanulta!! Ez különösen az elsőgyerekes szülőknél szembeötlő.

Az én tapasztalatom szerint a gyerek bizonyos alapképességekkel születik - gének és egyéb - ami mint egy alapként szolgál az építkezéshez. A szülő ennek az "alapnak" a hiányosságait nem tudja megtanítani, ott áthidalásokat kell találni, ami nagyon nehéz és speciális feladat.

Például az én lányom nem kimondottan dislexiás, de sok tünetét véltük felfedezni, ezért speciális fejlesztésre hordtuk 6 éves korától. Kiderült, hogy az agyi dominancia hiánya miatt kétkezes (9 évesen is), és ez egy csomó más nehézséget okoz neki. Mivel a jobb-bal és a saját teste térbeli elhelyezése is gond, sokszor elbizonytalanodik, - és így az ő helye a "világban" komoly szorongást okoz. Ennek a "meg-fel-oldására" különféle tornagyakorlatokat kaptunk, amik látszólag még csak nem is kapcsolódnak a témához. Felhívnám az érintettek figyelmét, hogy figyeljék, a gyerek jól asszociál-e, el tudja-e egy-két mondatban mesélni, mi történt vele aznap, mert ez mind-mind ugyanehhez a témakörhöz kapcsolódott nálunk.
Tapasztalatom szerint a torna a legjobb akkor, ha dominanciahiány van, mert az építi ki az agyban a kereszt-kapcsolatokat. Nagyon jónak bizonyultak a régi ált isk tornagyakorlatok, ugróiskola, célbadobás kislabdával, pók-rákjárás. Mi ezeknek nagyon sokat köszönhetünk.
A mentorunk szerint mindig lehet a problémán segíteni, az inkább a baj, hogy sokan ezt úgy veszik, hogy a gyerek "nem tudja negtanulni és kész". Hát persze, mert ez nem olyan tanulnivaló....

Berkenye
2009.02.17. 18:39:54

Mindennap gyakoroljuk az irányokat itthon, mégis nagyon nehezen sikerült sikerült megtanulnia a 6 éves gyerekemnek. Mielőtt bárki (Tímeára és a hasonló gondolkodásúakra gondolok) megkérdőjelezi már az első években is próbáltuk megtanítani az irányokat, de nem ment sajnos. Nem azért, mert nem foglalkoztunk vele, hanem, mert másképp fejlődött. Amikor kisebb volt, akkor mindig karkötőt adtam a jobb kezére, így próbáltam erősíteni, hogy ez a jobb keze. Persze ő is 4 éves koráig mindkét kézzel rajzolt, igazi kétkezes volt. Mára már szintemindent jobb kézzel végez, ő választotta, én soha nem eröltettem, hogy jobb kezes legyen. Amikor már akarkötőket megunta, akkor pedig folyton mondtuk az irányokat, és mindig megkérdeztem, merre van a keresett tárgy, vagy ha pl. jobbra kanyarodtunk. Miután 4 évesen kialakult a jobb kéz dominancia, akkor könnyebben megtanulta, hogy a jobb oldal a ceruzás oldal.
Balra pedig a szivecskét rajzoltam az asztalára, mivel ott érzi a kezével is, így megtapasztalhatta. Viszont a lába balos, így nem egy oldalra esik a dominancia, ami időnként megnehezíti a dolgot. Erre várok ötleteke, kinek hogyan sikerült áthidalni ezt a problémát/kihívást! Szerettel minden sikerül, nekem ez a meglátásom! Mindenkinek kitartást és sok türelmet, végtelen szeretet kívánok a fejlesztéshez!!!



2009.02.17. 17:44:14

Az én kislányomnak sosem jelentett gondot az irányokban való tájékozódás. Mivel az irányok a mindennapi tevékenységekben jelen vannak, amikortól lehetett 2-2és fél éves korától mindig nevesítettem ezeket. A játékokat a felső polcra tettük, a biciklivel jobbra és balra kanyarodtunk stb... ezekről tehát mindig beszéltünk és egy idő után észrevétlenül jól használta ezeket aktívan és passzívan is.

kati
2009.02.17. 16:25:06

Két lányom van. Idősebbik most második osztélyos, kisóvodás korától kezdve tisztában volt az irányokkal térben és síkban egyformán. Fiatalabbik leányom hat és fél éves, ősszel menne iskolába, de az oldaldominanciája még mindig nem alakult ki. Ha jobb kézre esik a ceruza, akkor jobbal színez, ha bal kézre esik, a balba fogja a ceruzát. Jobb kezével szabálytalanul fogja, de pontosabban dolgozik, bal kezében szabályos fogással pontatlanabbul színez. Az óvodában pedig figyelmeztettek, h keveri az irányokat. Mindig az a jobb oldal, ahol épp a ceruza van. Rövid gondolkozás után, egyetlen nap alatt megoldottuk a problémát. Ahányszor elmentem mellette itthon, annyiszor adtam a jobb tenyerébe egy puszit, h ez a jobbik keze, a puszis keze, gyűjtse benne a puszikat. Azóta egyetlen egyszer sem tévesztette el, melyik a jobb keze. Ebből pedig tisztán érthető számára is, h a másik a bal. Így az irányok nagy rejtélyét megoldottuk. És mi legyen az oldaldominanciájával?

Vera vagyok. Sziasztok!
2009.02.17. 15:35:36

Valóban a tanító hozzáállása nagyon befolyásolja a gyermek fejlődését. Azt tapasztaltam, hogy egy tanító kezében egy nevelési tanácsadói papír lehet segítség is, hogy igyekszik fejleszteni a segítségre szoruló disz-es problémával küzdő gyermeket, de lehet egy papír is, amivel le lehet védve a tanításának a sikertelensége, hogy "hiszen papírja van róla, ezért nem tudja megtanulni, nem képes rá" és ezt a szülőnek is meg akarja magyarázni, hogy el kell fogadja a gyermeke gyengeségét. Sajnos én személyesen az utóbbi felállással találkoztunk, és ez a szülőt és a gyermeket is egyaránt megviseli. Sajnos a "varázsbetű" zseniális fejlesztő program, de az anyagiak valaki számára korlátokat szabnak. Mindenkinek sok sikeres fejlesztést kívánok, a "Varázsbetűnek" pedig gratulálok.

Éva
2009.02.17. 12:40:20

Szerintem nem csak szülön mulik, hogy a gyerek dyslexiás vagy sem, hanem a tanárokon is. Én hiába küzdök otthon a gyerekkel ha a tanár nem ugy áll a gyerekhez, és sokszor belegázol a gyerek lekivilágába. Nem ártana több jól képzett pedagógus és még mellé hivatásának is érezné amit csinál nem csak munkának. Lovagolni jár, fejlesztő pedagogus foglakozik vele és pluszba mi.
Elhiszem, hogy vannak szülők akik nem érnek rá foglalkozni a gyerekükkel de én nagyon sok hasonló problémával küzdő szülőt ismerek akik mindent elkövetnek azért, hogy gyerek fejlödjön. Én eddig nagy részt a tanárok részéről tapasztaltam azt, hogy nem kellően partnerek.

Tímea
2009.02.17. 10:00:38

Az én gyermekeim jól használják az irányokat, bár tény, hogy nagyon sokat kell gyakorolni, mire elsajátítja. Hangsúlyozom, nem megtanulja, hanem elsajátítja. Ilyenkor ugyanis akaratnanul is a helyes irányt mutatja. Tény, hogy sokat kell velük foglalkozni, de a gyereknek kell ez a törődés. Mi sokat gyakoroltuk azokat a versikéket, amelyek a testrészekkel összekapcsolt mondókák: ez itt a bal kezem-jobb kezem, bal lábam-szemem-fülem... stb, és mutogattuk, megfogtuk, sokat vonalaztunk füzetbe balról jobbra húzzuk, jobbról balra, karika rajzolása, ceruza, festék, zsírkréta, bármi jó. Mindez időt igényel, de a szülők gyakran nem érnek rá, nincs idő a gyerekére. Ha nem tévedek, ezeket, amiket felsoroltam, mind az első két évben gyakoroltam a gyerekeimmel, addig azonban az anyukák, szerintem otthon vannak a gyerekeikkel, és akkor idejüknek is kell lenni erre. Sajnos pedagógusként nagyon sokszor találkozom olyan szülővel, aki közli velem, hogy "neki nincs ideje a gyerekével foglalkozni, meg különben is nekem van róla papírom" Nekem csak annyi a véleményem, az első három év meghatározó, az kihagyhatatlan, ott dől el minden. Nem lenne ilyen sok dyslexiás gyerek, ha a szülők törődnének a saját gyerekükkel!!!!

 

Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.

Telefon:87/482-155, Mobil:  30/227-06-91, Fax: 87/482-155

e-mail:
 info@varazsbetu.hu
Skype internetes telefon:

 Varázsbetű - Diszlexia otthon     Diszlexia teszt     Diszlexia Fórum     Diszlexia Info 

Kezdőlap | A programokról | Játékok | Hírlevél | Kapcsolat | Letöltések | Önök írták Fórum | Diszlexia tár | Diszlexia-teszt