Kedves Tanító néni!

Még tart a nyár, de hamarosan kezdődik az iskola. Bevallom, félek egy kicsit...

Talán tetszik még emlékezni, hogy örömmel kezdtem el az iskolát. Nagyon vártam, készültem rá, és lelkesen indultam első reggel. Aztán történt valami.

Anyáék szerint nagyon okos óvodás voltam. Érdekeltek a csillagok és az őslények, a telefonok és a számítógépek. Nagyon szerettem kertészkedni, felismertem a növényeket és sokféle bogarat is. A szüleim azt mondták, hogy a suli tetszeni fog nekem, mert ott nagyon érdekes dolgokat fogunk tanulni, megismerjük a világot.

Hol vannak a dinók?

Amikor az iskola elkezdődött, kiderült, hogy nagyon más, mint amire számítottam. Nincsenek őslények, nem foglalkozunk a csillagokkal, zöldséget és gyümölcsöt pedig csak képen látunk, esetleg a menzán fonnyadtan. Ja, és számítógép sincs.

Van azonban pad, ahol egész nap ülni kell, és van füzet, amibe viszont nem rajzolhatunk, hanem csak írunk és számolunk. Hosszú, monoton sorokban írjuk ugyanazokat a jeleket. 

Unatkozom!

Ami azt illeti, ez az iskolásdi meglehetősen unalmas, és nekem nem is igazán tetszik. A figyelmem állandóan elkalandozik, mocorgok, forgolódok, beszélgetek, babrálok valamivel. Talán éppen ezért tetszett már többször is mondani, hogy rossz vagyok. Ezen először meglepődtem, mert addig azt hittem, én is olyan vagyok, mint a többiek.  

Bár, ha jobban belegondolok, talán igaza van a Tanító néninek. Vannak az osztályban olyan gyerekek, akikről úgy tűnik, hogy élvezik a tanulást. Ők mindig azonnal jelentkeznek, mindig pontosan válaszolnak, mindig szépen olvasnak. Nekem ez nem megy. Bevallom, ez bánt is egy kicsit. Talán ezért voltam olyan sokszor beteg az elmúlt évben. A doktor néni legalábbis valami ilyesmit mondott anyának, ha jól értettem.

Nehéz megváltozni!

Én próbálkozom. Szeretnék jó lenni, szeretnék jól viselkedni, és jól tanulni. De nagyon nehéz megváltozni!

Valószínűleg sosem én leszek az első, aki jelentkezik, ha kérdezni tetszik valamit. Ugyan legtöbbször tudom a választ, de szükségem van egy kis időre, amíg végiggondolom, és megfogalmazom, mit is szeretnék mondani. Ha egy kicsit türelmesebbnek tetszene lenni velem, biztosan többször tudnék jól válaszolni.

Lehet egyszerűbben?

Előfordul, hogy túl bonyolult, túlságosan részletes feladatot tetszik adni. Ilyenkor zavarba jövök, mert nem tudom, hogy álljak neki, hogy hol kezdjem. Kérem, segítsen nekem, és mutassa meg, merre induljak, vagy tessék egy kicsit leegyszerűsíteni a feladatot, hogy ne vesszek el a részletekben.

Rosszul érzem magam

Ahogy azt tetszik tudni, a hangos olvasás nem igazán megy nekem jól. Gyakran tévesztek, és sokszor értelmetlen dolgokat olvasok. Ilyenkor az osztálytársaim gyakran nevetnek, én pedig nagyon rosszul érzem magam, legszívesebben elfutnék. A többiek azt hiszik buta vagyok, és egyre többször hiszem el én is, hogy igazuk van. Nekik olyan könnyen megy, olyan simán és folyékonyan olvasnak, szinte sosem hibáznak. Jó hallgatni. De nekem nem megy! Nem azért mert nem akarom, nem azért mert rosszalkodni van kedvem, egyszerűen csak elugrálnak előlem a betűk. Pedig otthon is gyakorlunk, és javultam is, de még nem eleget.

Kérem, ha lehet, ne tessék hangos olvasásra felszólítani az osztály előtt. Ha muszáj, akkor inkább négyszemközt, a szertárban vagy órák után, ha nincs senki a teremben.

Több mozgás, játékosabb tanulás

Tetszik tudni, hogy a helyesírásom pocsék. Tudom, sokat kell még javulni ebben is, de dolgozom rajta. Kérem szépen, tessék figyelembe venni, hogy ugyanazt a szöveget nekem kétszer annyi időbe telik leírni, mint a többieknek. Ez nem azért van, mert buta vagyok. Nem vagyok az, egyszerűen csak másképp működik az agyam, más dolgokban vagyok jó, mint az osztálytársaim. Én akkor tudok jól és gyorsan tanulni, ha a tanulás változatos, ha nem csak a szememet és a fülemet használhatom. Nekem sokat segítene, (de azt hiszem, a többiek is jobban élveznék az órákat,) ha többet mozognánk, beszélgetnénk és játszanánk közben, ha nem kellene egész nap a padban ülni, hanem kimehetnénk a szabadba. A matematikát tanulhatnánk gesztenyékkel vagy kavicsokkal, a növényeket is jobban megismerhetnénk élőben, mint képekről, a betűket és a számokat pedig rajzolhatnánk homokba, vagy épp az iskolaudvaron az aszfaltra. Sokkal könnyebb lenne odafigyelni, ha nem kellene mereven ülni, hanem közben lehetne egy kicsit szaladgálni, ugrándozni.

Rám is büszke tetszik lenni?

Az igazság az, hogy tanulni nehéz, és sokszor nagyon elfáradok. Szeretnék én is ügyesebb lenni, szeretném, ha a Tanító néni büszke lenne rám, és ha gyakrabban dicsérhetne meg. Olyan jó érzés, mikor rám tetszik mosolyogni! Megígérem, hogy megteszek mindent, amit csak tudok. És előre is köszönöm, ha ebben segíteni tetszik!

A szeptemberi találkozásig jó pihenést kívánok!

Szeretettel: Egy diszlexiás gyerek az osztályból (Minden osztályban vagyunk négyen-öten!)


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

Mi lesz a kitűnők sorsa?
Vajon felnőve mi lesz a kitűnő tanulók sorsa? Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke osztályelső...

Képességfejlesztés a családban
Naponta tapasztalom, hogy a gyermekek közül sokan nem rendelkeznek elegendő ismerettel az őket...

Tiltsuk be a házi feladatot!
Egy amerikai oktatáskutató tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a házi feladat nem...

Megszeretheti gyermekem az olvasást? 13+1 ötlet szülőknek az olvasási képesség fejlesztéséhez
A Te gyermeked olvas mindennap? Sajnos egyre ritkább, hogy a gyerekek a szórakozás kedvéért...

Az az átkozott helyesírás!
Az egyik leggyakrabban hallható panasz a szülők részéről, hogy gyermekük helyesírása pocsék. Nem tud...

10 ötlet a gyorsabb otthoni tanulásért
Az otthon a legtöbb gyereknek a biztonságot jelenti, és ez így van jól. De pont ezért nehéz rávenni...

Játékötletek a diszlexia megelőzéséhez
Ma néhány olyan játékot javaslok Nektek, melyek segítségével gyermeked olvasási képességeit...

Olvasásfejlesztés születéstől fogva
Bármilyen meglepően hangzik, az olvasásfejlesztés nem az iskolában, sőt még csak nem is az óvodában...

Legfrissebb bejegyzések

Hogyan válassz iskolát gyermekednek?
Ha olyan szerencsés vagy, hogy kiválaszthatod gyermeked iskoláját, akkor érdemes alaposan...

Játékosan könnyebb - Játékötletek olvasástanuláshoz
Mára olyan játékokkal készültünk, melyek segítségével az írás, a betűtanulás, a betűkapcsolás...

Mit tehetünk, ha diszlexiás gyermekünk vért izzad az idegen nyelv elsajátítása közben?
Mivel a diszlexiás gyerekeknek általában gyenge a rövidtávú memóriája, az emlékezetfejlesztő...

Autizmus
Az autizmust az agy működési zavara okozza. A zavar az egész életen keresztül fennáll, befolyásolja...

Problémák az iskolában. Mit tehetsz?
A legtöbb szülő életében előbb-utóbb elérkezik az a nap, amikor levelet kap gyermeke iskolájától,...

Minek az a szemüveg?!
Minek az a szemüveg? Vedd le azonnal! Ez igazságtalan előnyt ad Neked azokkal szemben, akik nem...

Olvasási zavar és beszédértés
A beszéd nemcsak a szavak, mondatok kiejtésének képességét jelenti, hanem azt is, hogy megértjük...

Mennyit olvasson gyermeked?
Gyakran kérdezik tőlem a szülők, hogy mennyi időt érdemes naponta olvasással tölteni. A válasz...

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett

39.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?

Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki

Tudj meg többet >>>


Vevőink írták

Nagyon örülünk, hogy rátaláltunk a Varázsbetű Fejlesztő Műhelyre. Kisfiam nagyon szívesen játszik a Varázsbetű programmal, a hírlevélben én is szakmailag színvonalas cikkeket olvashatok. Tetszik, hogy a megoldott feladatok hangos felolvasásával a verbalitás is megjelenik. Fontosnak tartom, hogy a kiegészítő programok által a képességek felmérésére, a nagymozgások fejlesztésére is lehetőség nyílik. Ugyanis a hatékony fejlesztés ezekkel együtt válik teljessé.

Schönfeld-Lakatos Andrea, Budapest

Érdekel >>>


Kislányom egy hete használja a programot. Nagyon tetszik neki, tanulmányi eredményeiben és önbizalmában is előrelépés tapasztalható.

Völgyesi Anita, Budapest

Érdekel >>>


Nekem nagyon tetszik a programok sokfélesége,a változtatható nehézségi szintek, az egyes feladatok célratörősége,és az hogy rendkívül változatos gyakorlást tesznek lehetővé. Remek gyakorlási, fejlesztési lehetőség nemcsak diszlexiás gyermekek számára!

dr Vargáné Labancz Ildikó, Fegyvernek

Érdekel >>>


Gyakorlatilag az egész család élvezi, különösen 7 éves, most elsős kisfiamnak van sikerélménye vele. Nagyon kedves és sokat dob a programon az a sokféle dicséret és biztatás, ami az egyes feladatok sikeres teljesítése után hangzik el.

Vrastyák Mónika, Eger

Érdekel >>>


Nagyon jó a program, a gyerek élvezi használni, egyáltalán nem nyűg neki, és örül amikor dicséri a program!!! Köszönöm, hogy léteznek!!!!!

Borsos Zoltánné, Apátfalva

Érdekel >>>


Nagyon kétségbe voltam esve, mert négy fiam közül az egyik súlyos diszlexiával küzd, szabályos tükörírással ír, jobbról balra olvas, a betűket sorban felcseréli. Most 3. osztályos. Már ott tartottam vele, hogy teljesen megutálta az írást és az olvasást, de a Varázsbetű sokat segített. Nagyon köszönöm a programot, gyermekeim nagyon szeretnek vele játszani és közben észre sem veszik, hogy tanulnak.

Király Erzsébet, Szeged

Érdekel >>>


Eddig pozitív a tapasztalatunk vele. Mindkét gyerekem szereti, így motiváltabbak a tanulásra mint könyvek előtt görnyedve.

Kovács Gertrud, Budapest

Érdekel >>>


Az unokam igen nagy elvezettel kesziti a feladatokat, ugy latom, hogy jelentosen fejlodik olvasasi, reakcios, erdeklodo kepessege is. Ajanlom minden gyermeknek! Sylvi Mama

Remenyi Sylvia, Szekesfehervar

Érdekel >>>


Nagyon jónak találom a programcsaládot, mert játékosan szerzi meg a kisgyermek a tudást. Köszönet a szerzőknek!

Lovászné Garai Eszter, Budapest

Érdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

Öt mondat, amivel ártasz gyermekednek
Mikor gyermekeddel az olvasási, tanulási problémáiról beszélgettek, akkor sajnos sokszor még a...

Itt a vakáció - Ötletek a nyári unalom ellen
A nyári szünet nagy változás a gyerekek életében, melyet sokszor nem tudnak jól kezelni. Ilyenkor,...

Beszélgetés - az egyik leghatásosabb fejlesztő gyakorlat
A napi rohanás után előfordul, hogy nincs türelmünk gyermekünkkel foglalkozni. Egyszerűbbnek...

Depressziós-e diszlexiás gyermeked?
A diszlexiás gyerekek gyakran érzik magukat kirekesztettnek, megalázottnak,sokszor rosszkedvűek és...

Tükörírás: áldás vagy átok?
Időnként előfordul, hogy egy nagycsoportos, kisiskolás gyermek szülei ijedten veszik észre:...

A ritmus varázslata
Vajon milyen hatással van a ritmusérzék gyermeked olvasási képességére? Ma a ritmus tanulásban...

Nem elég, ha olvasni tud!
Áron tíz éves. Ha kézbe kap egy szöveget, azt minden gond nélkül felolvassa. Azonban értelmezéskor...

Szintetikus vagy szóképes? Olvasástanítási módszerek
A magyar olvasás és írástanítás-tanulás történetében két alapvető módszert - szintetikus és a...

Jamie Oliver a diszlexiáról
Jamie Oliver beszél a diszlexiáról és az iskoláról. Videó....

Levél a kitűnő tanulók szüleinek
Ülök a gép előtt, görgetem végig a Facebookot, és látom a képeidet. Büszke vagy. Én pedig...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu

Copyright © Varazsweb