Három történet az angoltanulásról - Mások hogy oldják meg?

Pár nappal ezelőtt arra kértük a szülőket, hogy írják meg a gyermekük angol nyelvtanulásával kapcsolatos élményeiket. Hárman is elküldték történetüket, hogy azt közreadhassuk, és mindannyian tanulhassunk belőle. Vajon milyen problémákkal küszködnek mások?

Rossz anya vagyok?

Köszönöm ezt a lehetőséget! Örülök, mert már nagyon elegem van az angoltanulás körüli hercehurcából.

Luca most hetedikes és harmadik osztály óta tanul angolul. Négy éve. Négy éve minden angolóra előtt sírás, alig várjuk a szüneteket. Már egy iskolaváltáson is túl vagyunk, de az sem oldotta meg a helyzetet.

Először azt gondoltam, ez valamiféle dyslexia, de hiába vittem el szakértőhöz, nem kaptunk szakvéleményt, mert a magyar nyelvvel nincsenek problémái. Igaz, volt néhány kisebb zavar, de nem elég a felmentéshez. Próbáltam beszélni a tanárokkal, de azt mondták, nekik tartani kell magukat a tantervhez. Valójában őket is megértem, de ettől még nem lesz könnyebb.

Minden angol óra előtti este másfél-két órát tanulunk, ha dolgozat lesz, akkor még többet. Nyüglődés és hiszti az egész. Sokszor már magamat érzem rossznak, és sírni lenne kedvem, hogy erre kényszerítem, de nincs más választásom, folytatni kell, mert nem engedhetem, hogy megbukjon. Rossz anya vagyok?

Teljesen tanácstalan vagyok, nem tudom, mit tegyek. Mit tegyek?


(Képünk illusztráció)

Szóbeli felelet - írásban

Hihetetlen nagy örömmel olvastam, hogy végre az idegennyelv-tanulás a téma. Én magam angoltanárként dolgozom, és három éve próbálok minden lehetőséget megragadni, hogy képezhessem magam, hogy szakszerűen tudjak segíteni a tanulási nehézségekkel küzdő diákokon. Sajnos lassan és nehézkesen halad a folyamat, de nem adom fel. Végre valakit érdekel a történetünk.

Íme:

Kisfiam 10 éves, 7 éves kora óta sejtjük, 8 éves kora óta papírja is van róla, hogy az olvasás-írás terén problémái vannak. Pici korában (1 évesen) másfél évig jártunk baba-angolra (Nem a sznob anyuka divathóbortja volt ez, nem is voltam meggyőződve a hasznosságáról, ezért ebből írtam az egyik diplomamunkámat, és jobban beleláttam a folyamatba úgy, ha minden órán részt veszünk.) Kicsi fiam élvezte az órákat, szívesen mesélt róla, örömmel énekelte a dalokat, stb. Ezután hosszú szünet következett, elköltöztünk, ovit váltott, nem vett részt angolórákon harmadik osztályos koráig. Itt heti egy órában tanultak angolt, egyértelműen nyelvtani hangsúllyal (a jó öreg nyelvtani-fordító módszer elemeivel), néha játékkal. Ötös-négyes volt angolból, bár ez szerintem semmit nem jelent. Itthon gyakoroltunk, az iskolai anyagot próbáltam multiszenzoros feladatokkal, diszlexiabarát módszerekkel elmélyíteni, de a suliban nagyon gyorsan haladtak, sokszor lemaradtunk.

Negyedikben már heti két órájuk volt, és új tanárt kaptak. Bár a tanár tudott a gyerek problémájáról, nem olvasta el a papírját, és nem is tett semmit, amíg nem kértem meg személyesen, hogy inkább szóban kérdezze a szavakat (hiszen szódolgozatokra és nyelvtan-központú témazárókra kapnak csak jegyet!). A tanév első szódolgozatában 75 szóból (természetesen nem egyik óráról a másikra!) 12-t kérdezett, amiből a fiam 1-et eltévesztett (twenty helyett twelve / homogén gátlás) 11-et pedig felismerhetően tudott, csak rosszul írt le. Erre kettes alá(!) érdemjegyet kapott.

A következő dolgozat előtt megkértem a tanárt, hogy inkább feleltesse. Erre kihívta a táblához, és oda kellett felírnia a szavakat. Erre nem találok szavakat.

A fiam az angolórák előtt - később más iskolai napok előtt is - fejfájásra, gyomorfájásra, hányingerre panaszkodott, előfordult, hogy hányt is. A tanév végén kettes lett, az évzárón mindenki meg is nézte a bizonyítványában. Bár számított rá, mivel a tanára egész évben a kettessel fenyegette, mégis napokig sírt a bizonyítvány kézhezvétele után.

A nyáron az iskola, ahol dolgozom, tanulmányi utat szervezett Angliába, amelyre elvittem a fiamat. Kiválóan helytállt. Akart, próbált kommunikálni, sikerélményekkel gazdagodott. Számomra egyértelmű, hogy nem a nyelvhez való hozzáállása a probléma. Átírattam másik iskolába, remélem itt több pozitív megerősítést kap majd, és sok sikerélményben lesz majd része.


(Képünk illusztráció)

Minden jó, ha a vége jó?

Mi már szerencsére túl vagyunk ezen, de annak idején igencsak megszenvedtünk vele.

A fiam angolt tanult negyedik osztálytól kezdve. Az első két évben egy fiatal tanárnő volt az angoltanár, aki gitárral járt be az órára, rengeteget énekeltek, játszottak, sőt még táncoltak is. Nem is volt semmi probléma, a fiam szerette az angolt.

A nehézségek hatodikban kezdődtek. A kis tanárnő elment az iskolából. A szóbeszéd szerint elküldték, mert nem haladt a tananyaggal. Bevallom, én nem tudok semmilyen idegen nyelven, így nem tudom megítélni, hogy mennyit haladtak, de az biztos, hogy jó kedvűen készült az órákra.

Egy idősebb tanárnő vette át a csoportot, aki a saját bevált módszereivel tanított. Hát, ezek a bevált módszerek az én fiamnál csődöt mondtak. Innentől Sanyi rettegett az angolóráktól. Rengeteg leckét kaptak, volt, hogy egyik óráról a másikra 80 szót kellett bemagolni, és minden héten írtak valamilyen dolgozatot, szavakból, nyelvtanból vagy fogalmazásból. A fiamnak ez nem ment. Sorra hozta az egyeseket, ketteseket. Persze fogadtunk mellé magántanárt, egy kisebbfajta vagyont fizettünk ki rá, de csak annyit sikerült elérni, hogy nem bukott meg.

Gimnáziumban folytatódott a tortúra, csak itt már két nyelvvel kínlódtunk. Az én alapvetően jó képességű gyerekem egyszerűen nem volt képes nyelvből kettesnél jobbat szerezni. Pedig nem az eszével és nem is a szorgalmával volt baj.

Az egyetem már könnyebb volt, hiszen itt nem volt nyelvtanítás. Sanyi sorba vette akadályokat, talán nem mindig olyan simán, ahogy mi szerettük volna, de lemaradás nélkül. Időben eljutott a diplomadolgozat elkészítéséig, meg is írta, jól is sikerült, a védéssel sem volt gond, szóval úgy tűnt, rendben van a dolog. Csak a nyelvvizsga, azt továbbra sem sikerült megszerezni. Hiába volt minden eredménye jó, a középfokú nélkül nem kapta meg az oklevelet. Többször is nekifutott, volt, hogy csak három pont hiányzott hozzá, de nem jött össze. Ez persze a munkában is éreztette a hatását, mérnökként a diploma hiányában nem vették fel, csak asszisztensnek. Persze gyakorlatilag mérnöki munkát végzett, de nem volt aláírási joga, és feleannyit keresett, mint a diplomások.

Végül meguntam. Az unokaöcsém Angliában él már vagy tíz éve, megbeszéltem vele, hogy a fiam kimehet hozzá egy fél évre, csak a rezsit kell fizetni, meg persze a megélhetést. Így is lett, családi összefogással meglett a pénz - nem volt kevés, mondhatom - és Sanyi utazott. Az unokaöcsém szerzett neki munkát, egy boltban kellett segítenie, takarítás, pakolás, ilyesmi, reggel öttől délig. Délután nyelvtanfolyam, este pedig egy kocsmában dolgozott.

Nehéz félév volt, de megérte. Ahogy hazajött, két nap múlva már ment is nyelvvizsgázni. A szóbeli kilencven százalék fölött lett, úgy tudom, ez nagyon jónak számít. Az írásbeli éppen csak 50% lett, ezen sokat rontott a helyesírás. De a lényeg: meglett a nyelvvizsga, és vele a diploma is.

Sanyi azóta mérnöki állást kapott, családja van, és gyerekei. Minden jó, ha a vége jó, mondhatnánk. Csakhogy az unokám most megy másodikba, és most kezdi az angolt. Félek, kezdődik az egész tortúra az elejéről. Csak remélni tudom, hogy a nyelvérzékét az anyjától örökölte...


(Képünk illusztráció)

Sírás nélkül

Ha magatokra ismertél, ha Nektek is hasonló élményeid vannak, akkor segítségetekre lehet az AngolNyelvGyerekeknek.hu módszer. Ha gyermeked velünk tanul angolul, akkor nincs többé stressz, nincs hasfájás és sírás, csak játék, szórakozás, és észrevétlen tanulás. Gyermeked a saját tempójában haladhat, és nincs kényszer vagy büntetés.

Olvass tovább, és segíts gyermeked nyelvtudásának fejlesztésében! További információért kattints ide >>>


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

5 tény, amit tudnod kell gyermekedről
Szia Anyu! Szia Apu! Én vagyok az, a Te gyermeked, a szemed fénye. Van pár dolog, amit tudnod...

Olvass úgy, mint egy diszlexiás
Egy diszlexiás barátom elmesélte nekem, hogy mit jelent számára az olvasás. Bár tud olvasni, de ez...

A diszlexia rejtélye megoldva!
A legújabb kutatások bebizonyították, hogy a diszlexiás gyerekek agya másképp működik. Ma arról...

A sikeres fejlesztés 6 titka (+1 jó ta­nács)
Van hat olyan titok, mely sokkal könnyeb­bé teheti számodra gyer­meked fejlesztését. Hat olyan...

Diszlexia - Figyelmeztető jelek, amiket a szülő is észrevehet
A diszlexiás gyerekek a többieknél sokkal nehezebben tanulnak meg olvasni, emiatt osztálytársaik...

Gyerekek, akik belülről ragyognak
Vannak gyerekek, akik különböznek a többiektől, akiknek tehetsége csendesen fénylik, parázslik, és...

Mi a baj a kitűnőkkel?
Amikor gyermekünk iskolába jár, szülőként szeretnénk, hogy minél jobb eredményeket érjen el....

Mitől más a diszlexiás gyerek?
A diszlexiás gyerekek nem attól mások, hogy olvasási képességük gyengébb. Egyszerűen másképp...

Legfrissebb bejegyzések

Vigyázat! Áltudomány!
Az utóbbi hetekben az egész világon, elterjedt a hír, hogy egy francia tudóscsoport megtalálta a...

Az idő és a matematika
Gondolkodtál már azon, hogy gyermekednek mit is jelent az idő? Egy gyermeknek nem egyszerű...

Ubukubu zűrkalandjai - Mesekönyv az olvasási képességek fejlesztésére
Az Ubukubu zűrkalandjai című könyv szórakoztató mese, és egyben kiváló eszköz gyermeked olvasási...

Tükörírás: áldás vagy átok?
Időnként előfordul, hogy egy nagycsoportos, kisiskolás gyermek szülei ijedten veszik észre:...

Az egyensúly zavara és fejlesztése
A gyerekeknél az olvasás megtanulásában nagy szerepe van a mozgásnak is. Éppen úgy fontosak a...

Így nevelj magabiztos gyereket - 6 ötlet
Szülőként valamennyien szeretnénk, hogy gyermekünk magabiztos felnőtté váljon, de ezt nem lehet...

Bezzeg az én időmben!
Nemrég tanúja voltam, amikor nagymamák felidézték iskolai emlékeiket. Megkérdeztem hát, hogy...

Vaklárma - Két vidám játék otthonra
Mára két kitűnő játékkal készültem, melyekkel gyermeked képességeit fejlesztheted. Ráadásul...

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
95.660 Ft helyett

29.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?

Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki

Tudj meg többet >>>


Radnay Péter,
a nevelés szakértője

Anyu - Apu tanfolyam :)

Nevelés közben annyi minden adódik, amit olyan jó lenne elsőre jól csinálni...! Az első gyerekkel végigretteg az ember mindent, a másodikkal meg valahogy fele annyi a fennakadás... A tudás és a rutin előre is megszerezhető! Olvasd el hogyan!

Tovább...


Vevőink írták

Még csak 4 napot játszottak vele a gyerekek, de nagyon tetszett nekik. Az iskolás és az óvodás kislányom is tudott magának játékot választani. Nekem a naplózás is nagyon tetszik, mert meg tudom nézni, hogy mikor mit hibáztak.

Páczelt Nóra, Miskolc

Érdekel >>>


A kisfiam imádja a cd-t és örömmel ül a gép mellé játszani, mert ő szerinte játék, nem gyakorlás!:) Ezt köszönöm, de őszintén!

Rostás Katalin, Nyíregyháza

Érdekel >>>


Gyermekem most első éves iskolás, tehát még minden betűt nem tanult, így csak a program egy részét használta eddig. A gyermek érdekesnek találta a feladatokat, kíváncsi volt a képekre a feladat végén, ez inspirálta. A program könnyen kezelhető, mind gyermek, mind felnőtt számára, ez sokat számít.

Antal Krisztina, Cegléd

Érdekel >>>


Rendkívül hasznosnak és jól használhatónak tartjuk az Önök által fejlesztett programot tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokon egyaránt.

Pongrácz Tímea

Érdekel >>>


Remek segítség az olvasásási képesség fejlesztéséhez. A gyermekem imádta, ezért nem kérdés, hogy a másik csemeténk is ezzel fog gyakorolni!

Czellár Marianna, Budapest

Érdekel >>>


Fantasztikus ötletnek tartom, mert a gyerekek játékosan tanulnak, ami véleményem szerint nagyon fontos ahhoz, hogy ne utálják meg a tanulást!

Papp Andrea, Budapest

Érdekel >>>


Logopédusként használom a Varázsbetű Programcsaládot fejlődési diszfázia, megkésett beszédfejlődés és diszlexia terápiák során kiegészítő "játékként". A gyerekek imádják, mert játékként fogják fel. Én csak javasolni tudom használatát, mert ez a program egy igazi "CSODA"! Nagyon sok részképességet fejleszt, játékosan! Módszeresen, jól felépítetten kapcsolódnak egymáshoz a feladatok! Gratulálok a fejlesztőknek nagyon tartalmas munkájukhoz!

Szálas Márta igazságügyi logopédus szakértő, Kiskőrös

Érdekel >>>


Csak köszönetet szeretnék mondani a programért, ami tegnap érkezett meg.:) A kisfiam, most kezdte a második osztályt, sajnos nem szeret olvasni, ebből kifolyólag a tanulás is mindig veszekedéssel telik. Tegnap próbáltuk ki először a Varázsbetűt. Fel sem akart kelni mellőle, reggel pedig úgy ment el az iskolába, hogy ugye anya játszunk vele délután is. Szóval nagyon köszönöm Nektek, szuper programcsalád!!! :)

Polenyik Gina, Tápiószentmárton

Érdekel >>>


Fejlesztő pedagógusként 20 éve használom a Varázsbetű különböző verzióit. Nagyon hasznosnak találom ma is, jobb anyagot összegyűjtve ma sem találok. A Varázsbetű rengeteg munkát spórol meg nekem, nélküle magamnak kellene hasonló feladatokat kitalálnom a gyerekek fejlesztéséhez.

Kozma Márta, Budapest

Érdekel >>>


Egyszerű, de nagyszerű! Gyermekem véleménye: "Anya, ez nagyon jó!", "Nagyon izgalmas."

Szincsák Tímea, Erdőkertes

Érdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

Mivel töltsük a nyarat?
Minden évben komoly dilemmát jelent számomra, hogy tanuljon, ismételjen nyáron gyermekem vagy inkább...

Gépezzen? Vagy ne gépezzen?
A gyerekek életében egyre fontosabb szerepet játszik a számítógép. Az egyik leginkább kedvelt...

Angol szótanuló memóriajáték
Mára a nyelvtanulás megkönnyítésére készítettünk egy memóriajátékot. A kártyák segítségével szavakat...

Nyelvtanulás és motiváció
Mikor a nyelvtanulásról esik szó, mindig fontos kérdés a motiváció, azaz gyermeked érdeklődésének...

Hogyan válasszunk idegen nyelvet?
Minden szülő azt szeretné, ha gyermeke minél hamarabb és minél több idegen nyelvet sajátítana el. De...

Péter és a hasfájás - Mi a reggeli sírás oka?
Péter minden kedden és csütörtökön hasfájósan ébredt, sírt, és gyakran megbetegedett. Ezen a két...

Mi a Te történeted?
Fiam általános iskolában heti három órában tanulta az idegen nyelvet hat éven keresztül. Végig ötös...

Nem tudsz angolul? De igen!
Az angol már annyira része mindennapjainknak, hogy sokszor öntudatlanul is angol szavakat...

Mit tehetünk, ha diszlexiás gyermekünk vért izzad az idegen nyelv elsajátítása közben?
Mivel a diszlexiás gyerekeknek általában gyenge a rövidtávú memóriája, az emlékezetfejlesztő...

Játékos feladatlap angoltanuláshoz
Játék-, és feladatötletek az angol nyelv játékos gyakorlásához...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu