A tehetség az örömből fakad

Meggyőződésem, hogy minden gyermek tehetséges valamiben. A szülő és a pedagógus feladata, hogy felfedezze és támogassa gyermeke, diákja adottságait, erősségeit. Azokat a képességeket, amikre később bátran és biztonsággal építkezhet.

Lépésről lépésre

A gyerekek sokkal kisebb időtartamot képesek átfogni képzeletükkel, mint mi, felnőttek. Szívesen nekiállnak egy feladatnak, ha látják a végét, ha tudják, hogy az érthetően rövid idő, egy óra, pár nap, legfeljebb pár hét alatt elvégezhető. De aminek nem látják a végét, annak neki sem kezdenek.

Képzeld csak el, hogy azt a feladatot kapod, hogy tanuld meg az összes európai uralkodó nevét és uralkodásának idejét a kezdetektől napjainkig. Te nekiállnál? Én sem!

De ha az a feladat, hogy meg kell tanulni az Árpád-házi királyokat, akkor ez már átlátható és teljesíthető. Ez is igényel némi erőfeszítést, de ismétlésekkel együtt is meg lehet tanulni pár nap alatt.

Ha kisebb lépésekre tagoljuk a tananyagot, és csak ezt kérjük tőle, akkor a megfelelő segítséggel és motivációval el fogja végezni a munkát, hiszen ő is vágyik a sikerélményre.

A tehetség öröklődhet, az érdeklődési kör nem biztos

Jó hallású szülőknek nagy eséllyel gyermekük is fogékony lesz a zene iránt. A kézügyesség és a mozgáskultúra is hasonlóan működik, és sorolhatnánk számtalan területet. A kérdés inkább az, hogy szükségszerű-e, hogy a zenetanár gyermeke zongoraművész, a festőművész gyermeke grafikus legyen?

Egy ismerősömnek gyermekkorában nem volt lehetősége zenét tanulni, bármennyire is szeretett volna. Gyermekeit aztán rendre beíratta zeneiskolába. Volt köztük ezüstérmes hegedűs, okleveles kántor, de egy sem lett művész. Egy részük máig is zenél, és volt köztük, aki azonnal letette a hangszert, amint nem volt kötelező a tanulás. Kétségtelen, hogy ezek a gyerekek mind gazdagabbak lettek a zenei képzéstől, de akármilyen tehetségesek is voltak, hiba lett volna édesanyjuk részéről ezt az irányt erőltetni.

Mi végre fejlesszük tehát tehetséges gyermekeinket?

A lényegi kérdésnek a szándékot tartom!

Azért járnak a gyerekeim balett órára, mert imádnak táncolni, vagy azért, mert szeretek büszkélkedni vele, hogy már 7 évesen a színházban lépnek fel?

Azért indítom el az összes létező iskolai versenyen, mert annyira szereti a kihívásokat és a versenyhelyzetet, vagy azért, hogy minden barátomnak elújságolhassam, hogy megint nyert valamit?

Most persze kiéleztem a helyzeteket, és szándékosan tettem. Bizonyos, hogy minden szülő a legjobbat akarja gyermekének. De amikor azt látom, hogy egy 10 éves gyerek hétfőn szolfézsre, kedden, csütörtökön hegedűórára, szerdán matekszakkörre, pénteken rajzkörbe jár, szombaton KRESZ oktatáson vesz részt, mellette pedig heti három edzésen is részt vesz, akkor felvetődik bennem a kérdés:

- És mikor lehet a gyerek "csak" gyerek, mikor játszik, mikor álmodozik, mikor lustálkodik?

Esténként tanul, szombat délután rendet rak a szobájában, vasárnap pedig a kötelező hittan után már a hétfőre készül.

Sok gyerekre akkora terhet ró az iskolaés a tulzott szülői elvárások, hogy nem marad idejük gyereknek lenni, játszani és barátkozni.

100 százalék nem elég?

Persze mondhatjuk, hogy szüleinknek gyermekkorukban meg dolgozniuk kellett. De nem is töltöttek ennyi időt az iskolapadban. A világ átalakult. Az elméleti tudás felértékelődött. Versenyt kell futni mindenért. Kialakult az a képzet, hogy ha nem vagyunk 120%-osak, akkor valamiről lemaradunk, akkor nem lehetünk sikeresek. Ebben a kényszerű versenyfutásban pedig éppen az vész el, ami a legnagyobb érték, ami gépek helyett emberekk tesz minket.

Elhalványodnak emberi kapcsolataink, az öröm, a jó beszélgetések, a nagy nevetések, a felszabadult játékokban való együttlét. Pedig ezek alakítják gyermekeink jellemét és egészséges önértékelését.

Nehéz megállni ebben a rohanásban, és - jó értelemben - a mának élni. Óriási a nyomás, attól félünk, lemaradunk, hogy gyermekünk kimarad valamiből, amit más gyereke megkap. Csak éppen magunktól - a szüleitől - fosztjuk meg gyermekeinket.

Megéri? Tényleg ez a lényeg?

A lényeg, hogy a lényeg lényeg maradjon!

A tehetség fejlesztése akkor hatékony, ha szülő és gyermek együtt talál rá arra az irányra, amit erősíteni kell. Lehet ez persze eleinte több dolog is, hiszen sokaknál egészen későn körvonalazódik az érdeklődési terület, de ne akarjunk minden területen tökéletes teljesítményt kicsikarni gyermekünkből.

Segítsük őket, hogy örömet találjanak a hétköznapokban, a tanulásban, és a játékban, általában az életben. Hiszen a célunk közös: gyermekeink boldogsága.


Kérlek, ha tetszett, nyomd meg a Like gombot! Ezzel nem csak nekünk segítesz, hanem ismerőseidnek is!

Gondolkodjunk közösen! Mondd el a véleményed!

Legnépszerűbb bejegyzések

Mi lesz a kitűnők sorsa?
Vajon felnőve mi lesz a kitűnő tanulók sorsa? Minden szülő azt szeretné, hogy gyermeke osztályelső...

Képességfejlesztés a családban
Naponta tapasztalom, hogy a gyermekek közül sokan nem rendelkeznek elegendő ismerettel az őket...

Tiltsuk be a házi feladatot!
Egy amerikai oktatáskutató tanulmányának eredményei azt mutatják, hogy a házi feladat nem...

Megszeretheti gyermekem az olvasást? 13+1 ötlet szülőknek az olvasási képesség fejlesztéséhez
A Te gyermeked olvas mindennap? Sajnos egyre ritkább, hogy a gyerekek a szórakozás kedvéért...

Az az átkozott helyesírás!
Az egyik leggyakrabban hallható panasz a szülők részéről, hogy gyermekük helyesírása pocsék. Nem tud...

10 ötlet a gyorsabb otthoni tanulásért
Az otthon a legtöbb gyereknek a biztonságot jelenti, és ez így van jól. De pont ezért nehéz rávenni...

Játékötletek a diszlexia megelőzéséhez
Ma néhány olyan játékot javaslok Nektek, melyek segítségével gyermeked olvasási képességeit...

Olvasásfejlesztés születéstől fogva
Bármilyen meglepően hangzik, az olvasásfejlesztés nem az iskolában, sőt még csak nem is az óvodában...

Legfrissebb bejegyzések

Autizmus
Az autizmust az agy működési zavara okozza. A zavar az egész életen keresztül fennáll, befolyásolja...

Problémák az iskolában. Mit tehetsz?
A legtöbb szülő életében előbb-utóbb elérkezik az a nap, amikor levelet kap gyermeke iskolájától,...

Minek az a szemüveg?!
Minek az a szemüveg? Vedd le azonnal! Ez igazságtalan előnyt ad Neked azokkal szemben, akik nem...

Olvasási zavar és beszédértés
A beszéd nemcsak a szavak, mondatok kiejtésének képességét jelenti, hanem azt is, hogy megértjük...

Mennyit olvasson gyermeked?
Gyakran kérdezik tőlem a szülők, hogy mennyi időt érdemes naponta olvasással tölteni. A válasz...

Logikus? Szórakoztató észjátékok
A matematikai gondolkodás alapja a problémákra való érzékenység, és a megoldás keresése iránti...

Bújócsázó állatok – Ajándék játék
A mai napra újra egy játékkal készültünk, elrejtőzött állatokat kell megtalálnotok. Ez ismét kiváló...

Hogyan lesz a tűzből víz?
A szójátékok nagyon jól használhatóak a gyerekek olvasási képességének, szókincsének fejlesztésében....

Kazal Kolos

Az olvasás öröm is lehet!

Azért dolgozunk, hogy egyetlen gyermek se valljon kudarcot az életben olvasási problémái miatt!


Találkozzunk a Facebookon is!



Töltsd le a Varázsbetű Programcsaládot ingyen!

Négynapos ingyenes tesztelési lehetőséget biztosítunk Neked! Töltsd le a Varázsbetű Programcsalád telepítőjét, és használd a programokat négy napig ingyen!

Kipróbálom >>>



Adj egy esélyt gyermekednek!

Rendeld meg a Varázsbetű Programcsaládot most
99.660 Ft helyett

39.700 forintos

áron, és ajándékba kapod

Varázsbetű Szókincstár

című, diszlexiásoknak készült angol nyelvtanuló csomagunkat, és

Útmutató a Varázsbetű Programcsalád használatához

című könyvünket!

Megrendelem >>>


Hogyan tehet szert gyermeked pár hónap alatt használható angol nyelvtudásra?

Nincs titok, csak egy egyszerű és hatékony módszer, melynek segítségével bármelyik általános iskolás gyerek pár hónap alatt képessé válik megértetni magát angolul, és ő is megérti, hogy mit mondanak neki

Tudj meg többet >>>


Vevőink írták

Nagyon szeret Merci a programon gyakorolni. Már 3 nap után észrevehetően jobban ment az olvasás!

Szebenyi Csilla, Cegléd

Érdekel >>>


Nagyon jó. Könnyen kezelhető, élvezetes a gyermek számára a vele való foglalkozás.

Kutas Pál, Tardona

Érdekel >>>


Annak ellenére,hogy ellenzem a számítógép használatát, két gyermekes családanyaként és óvodapedagógusként is kiválónak tartom ezt a képességfejlesztő programcsaládot. A gyermekek játékként élik meg a használatát s eközben észrevétlenül fejlődnek képességeik. Nagyon jónak tartom,hogy a szülőnek lehetősége van a nehézségi fokok beállítására.

Vánkos Rita, Piliscsaba

Érdekel >>>


Nagyon kellemes és hasznos időtöltés, nemcsak gyerekeknek. A sokféle feladat lehetővé teszi, hogy kedvünk szerint gyakoroljunk. Igényes, érdekes; szórakoztató és felemelő érzés játszani vele a folyamatos dicséretek miatt.

Gál Attiláné, Szolnok

Érdekel >>>


Gyermekem izgalmasnak találta a programot, szívesen játszik vele, én pedig a folytonos dicséretet nagyon pozitív tulajdonságának tartom, szinte egyenragú magával a fejlesztéssel, de ezt minden jóakaratú szülő és pedagógus tudja, vagy tudnia kellene.

Miklós Lászlóné, Várpalota

Érdekel >>>


Nagyon jó,mert nemcsak tanul vele a gyerek, hanem játszik közben. Így nem valami idióta játékot nézeget az interneten. Szinte észre sem veszi, hogy ez egy komoly feladat, teljesen játéknak fogja fel. Hasznos!

Gyenisné Dezső Viktória, Soponya

Érdekel >>>


Fantasztikus ötletnek tartom, mert a gyerekek játékosan tanulnak, ami véleményem szerint nagyon fontos ahhoz, hogy ne utálják meg a tanulást!

Papp Andrea, Budapest

Érdekel >>>


Változatos és nagyszerűen motiválja a gyermeket a sikeresen elvégzett feladatok után. Szinte abba sem szeretné hagyni. Örülök, hogy Önök mellett döntöttünk.

Horváthné Rózsavölgyi Andrea, Tass

Érdekel >>>


Nagyon hasznosnak, a gyerekeket motiválónak tartom. A feladat megoldásokra adott értékelés a gyerekeknek szárnyakat ad.

Antal Jánosné, Budapest

Érdekel >>>


Imádjuk a Varázsbetűt! A három gyermekem (5,8 és 10 évesek) folyton ezzel akar játszani, mindenki talál számára érdekes és kihívást jelentő feladatot.

Ungor Adrienn, Budapest

Érdekel >>>


További idézetek...


További cikkek

A Te gyermeked érti, amit a tanár mond?
A gyerekek és a tanárok nem ugyanazt a nyelvet beszélik, és ezért gyakran nem is értik meg egymást....

Mire jó három fazék?
Az olvasási képességet három képességcsoport fejlesztésével lehet javítani. Ezek a látás, a hallás,...

Játékötletek a hadarás kezeléséhez
A hadarás, azaz a szinte érthetetlenül gyors beszéd sok gyermek életét nehezíti meg. Mit tehetsz,...

10 módszer, mellyel gyermeked tanulásra ösztönözheted
A Te gyermeked is unja az iskolát, és mélyen a képességei alatt teljesít? Pedig a továbbtanuláshoz...

Gépezzen? Vagy ne gépezzen?
A gyerekek életében egyre fontosabb szerepet játszik a számítógép. Az egyik leginkább kedvelt...

Miért kudarc olyan sok gyerek számára az általános iskolai nyelvtanulás? És mit tehetünk ellene?
A szülők véleménye és a felmérések egyaránt igazolják: Magyarországon az általános iskolai...

Gyerekek, akik belülről ragyognak
Vannak gyerekek, akik különböznek a többiektől, akiknek tehetsége csendesen fénylik, parázslik, és...

Három ok, miért jó, ha gyermeked gyurmázik…
A gyurma az egyik legegyszerűbb játék, számtalan különféle formában létezik. Van olcsó és drága, de...

Játékötletek vakációra
Itt a vakáció. A gyerekeknek ilyenkor több idejük van. Jó, ha van a tarsolyunkban néhány...

Hogyan táltosodott meg a bukdácsoló Sanyi egyik napról a másikra?
A nyolcadikos Sanyi soha nem volt jó tanuló. Nem szeretett tanulni, nem figyelt oda az órákon, ...


Kazal Kolos
Varázsbetű Fejlesztő Műhely
8230, Balatonfüred, Dózsa Gy. u. 11.
Telefon: +36-87/482-155, Mobil: +36-30/227-06-91
e-mail:iroda@varazsbetu.hu

Copyright © Varazsweb